רגעי חיסול המחבל המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי בנחלת בנימין

כאמל אבו בכר עורר את חשדם של פקחי העירייה • הוא שלף נשק, ירה - ואז נוטרל • המפכ"ל: מדובר בפלשתיני מאזור ג'נין • שב"כ: הוא התנהל כמבוקש בחצי השנה האחרונה • ברשותו היה מכתב שבו הצהיר על כוונתו למות כשהיד

תיעוד חיסול המחבל בנחלת בנימין

תיעוד: המחבל שביצע הערב (שבת) את הפיגוע במרכז תל אביב, ברחוב נחלת בנימין, חוסל על ידי פקחי מנהלת סלע של עיריית תל אביב. הוא עורר את חשדם ואז ירה. כך זה נראה

על פי מקורות פלשתיניים, המחבל הוא כאמל אבו בכר, בן 22, מהכפר רומאנה שבמערב אזור ג'נין. בסרטון שתיעד את עצמו לפני הפיגוע הכריז בעודו אוחז בנשק קל כי "זוהי הדרך". במכתב שהשאיר אבו כאמל אחריו, כתב: "אני משתייך לאסלאם ולא אקבל אף אופן שיייחס אותי לגורם כלשהו. אין אללה מבלעדי אללה ומוחמד הוא נביאו".

לדברי מקורות פלשתיניים, המחבל הוא איש פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. בה בעת, בג'יהאד האסלאמי בירכו על "פעולת תל אביב", והדגישו את "האישור לקשר שבין הזירות, והיות הפעולה תגובה טבעית על פשעי הרצח היומיומיים, שמבצע הכיבוש נגד בני עמנו בגדה". 

בדבריו לערוצי הטלוויזיה, המפכ"ל קובי שבתאי טען שנבדקת אפשרות שהמחבל נעזר בסייענים. לפי השב"כ, המחבל היה מזוהה עם ארגון הטרור והתנהל כמבוקש במחנה הפליטים ג'נין בחצי השנה האחרונה. 

זירת הפיגוע בנחלת בנימין, צילום: דוברות המשטרה
המכתב שנשא עמו המחבל, צילום: ללא
זירת הפיגוע בנחלת בנימין, צילום: רויטרס
פיגוע ירי בנחלת בנימין, צילום: קוקו

דובר חמאס חאזם קאסם: "ההתנגדות האמיצה שלנו ממשיכה להכות בכיבוש ובמתנחליו ומוכיחה את משוואת ההרתעה על פשעיו נגד עמנו מקומותיו הקדושים ובמיוחד מסגד אלקצא. הפעולות האלה הן תגובה טבעית על פשעי הכיבוש שהסלים את התוקפנות שלו על אנשינו בגדה המערבית והמשיך במדיניות ההוצאות להורג בגדה דרך צבאו ומתנחליו והעלה את מפלס מלחמת הדת על המקומות הקדושים בירושלים הכבושה".

נוסף על כך, דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קנוע אמר כי "מכות ההתנגדות המתחדשות במעמקי הישות בפעולת הירי - מאשרת את מוכנות עמנו להגן על מסגד אלאקצא ולהכשיל את התוכנית לבנות את ההיכל לכאורה על חורבות מסגד אלאקצא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר