בצל הפיגוע בת"א: רבבות הפגינו בקפלן וברחבי הארץ

השבת ה-31: על אף הפיגוע בנחלת בנימין בעיר, מארגני המחאה קיימו את ההפגנות כסדרן בכ-150 מוקדים • הסיסמה של הערב הייתה: "הגנה על מערכת המשפט היא הצלת המדינה" • עוד לפני כן, קבוצת מפגינים מחו נגד ניר ברקת מחוץ למסעדה שבה אכל בת"א, אדם דתי צעק לעברו: "אתה רומס את השבת"

רבבות בקפלן. צילום: אמיר גולדשטיין

השבת ה-31: על רקע הפיגוע בנחלת בנימין בת"א שבו נרצח חן אמיר בעת שמנע בגופו פיגוע גדול והציל במותו חיים רבים, ברחבי הארץ התקיימו המחאות כסדרן, ובראשן - ההפגנה המרכזית בצומת קפלן. הכנסת כבר יצאה לפגרת הקיץ, אבל "כוח קפלן" המשיך למחות, ובשבת ה-31 להפגנות הוחלט כי הסיסמא שתלווה את הערב (שבת) תהיה "הגנה על מערכת המשפט היא הצלת המדינה". עשרות אלפים הפגינו בכ-150 מוקדים ברחבי הארץ.

בצל הפיגוע בתל אביב: הפגנות נגד הרפורמה ברחבי הארץ // צילום: יוני ריקנר, יניב זוהר

עדכונים שוטפים - דקה אחר דקה

21:12: קרן טרנר, לשעבר מנכ"לית משרד האוצר: "ראש הממשלה, תסתכל על ההמונים ברחובות. הם רציניים, הם נושאים את המדינה על גבם יותר מידי שנים והם לא יוותרו עליה בקלות. נכון, יש לנו המון אתגרים. נדרשים הרבה שינויי עומק בשביל עתיד משותף משגשג. אבל גם היום אני בטוחה –
אנחנו יכולים לחיות יחד!".

21:05: יואב שטרן, בן 16 תלמיד בי"ס רמות ים במכמורת: "אני ומעל עשרת אלפים בני נוער שכבר הצטרפו למחאה נמשיך להפגין ולהילחם על העתיד שלנו עד הניצחון! יחד נציל את המדינה! נפלתם על הדור הלא נכון!!".

רבבות מפגינים בקפלן // צילום: גיתי פלטי

עשרות אלפים מפגינים בקפלן ת"א, צילום: אמיר גולדשטיין
מפגינים בקפלן, צילום: ללא

גם לאחר הפיגוע בתל אביב: דגלי אש"ף במחאה נגד הרפורמה המשפטית

20:05: מפגינים עם דגלי אש"ף בקפלן.

19:40: המפגינים מתחילים לזרום לצומת קפלן.

19:17: בעקבות הפיגוע ברחוב מונטיפיורי, מסרו מארגני המחאה: "אנו מתפללים לשלומם של הנפגעים בפיגוע. אנו נמצאים בקשר הדוק ובשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל, ההפגנה תתקיים כסדרה בצורה בטוחה ובתיאום מלא עם משטרת ישראל".

19:09: גם בצומת נהלל, מוקד קבוע של המחאה, הגיעו המונים להפגנה השבועית. בין הנואמים - ד"ר חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור וממנהיגי החלוקים הלבנים, שאמר: "ההפיכה המשטרית המסוכנת משנה את דמותה של הארץ".

חסימת צומת כרכור בהפגנות הערב

המפגינים מתחילים לזרום אל צומת קפלן, צילום: ברק דור
מוחים בחיפה, צילום: הרצי שפירא
המונים במפגינים בצומת נהלל, צילום: צביקה גולן
המחאות נגד הרפורמה בחיפה, צילום: הרצי שפירא

19:00: המונים מפגינים בפארק המדע ברחובות.

18:33: החלה הצעדה ממרכז הכרמל לכיוון מרכז חורב למחאה המרכזית בחיפה.

18:25: ההכנות האחרונות לקראת ההפגנה בחיפה: מאות צועדים ממרכז הכרמל לכיוון מרכז חורב לעצרת המרכזית.

השבוע ה-31: הפגנות ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית | עומדים ביחד

צועדים בחיפה, צילום: הרצי שפירא
מוחים בחיפה, צילום: הרצי שפירא
ההפגנה השבועית בנהלל, צילום: צביקה גולן

18:00: מ"כוח קפלן" נמסר לקראת ההפגנה הערב בתל אביב: "נתניהו ושריו מנהלים קמפיין שיסוי בבית המשפט שמטרתו לאיים באופן ישיר על שופטי העליון: תפסקו כמו שאנחנו רוצים או שנעלה עליכם עם ה D-9, אך הרוב הדמוקרטי העצום מהווה קיר ברזל דמוקרטי.

"אם נתניהו ינסה לא לבצע החלטות בג״ץ לא יהיה שום משבר חוקתי. זה יהיה מרי פתטי וקצר. כל שומרי הסף וראשי הארגונים יחד עם רוב עצום של האזרחים יבחרו במובן מאליו - שלטון החוק והדמוקרטיה. אם תעז ממשלת חורבן הבית לנסות מרי בחוק - תוך זמן קצר ההתנגשות במציאות תפיל אותה".

16:00: מפגינים מחוץ למסעדה בתל-אביב שם נמצא השר ניר ברקת. אדם דתי צעק לעברו: "אתה רומס את השבת".

מפגינים נגד ניר ברקת מחוץ למסעדה בת"א בשבת

לא עוצרים

ההפגנות השבוע ייערכו לאחר שבוע של ראיונות לתקשורת הזרה שבו נתניהו התחמק שוב מהשאלה אם יציית לפסיקת בג"ץ, ושותפיו לקואליציה יצאו בריש גלי נגד מערכת המשפט וקראו בגלוי לאי ציות ולזכות בג"ץ לבקר כל חקיקה, על רקע הדיון ביום חמישי בחוק הנבצרות.

ההפגנה בקפלן תחל בצעדה השבועית של ארגוני המחאה בשעה 19:00 מכיכר דיזנגוף בתל אביב וכאשר בקפלן ינאמו: ד״ר רונית לוין-שנור, אוניברסיטת רייכמן, מובילת פורום המרצות והמרצים למשפטים למען הדמוקרטיה, קרן טרנר מנכ"לית משרד האוצר ומשרד התחבורה לשעבר, שרון רמון, מנהלת בי"ס לטבע ת"א יפו ויואב שטרן, תלמיד תיכון, נציג מחאת הנוער. את ההפגנה תוביל פרופ׳ שקמה ברסלר.

ממובילי המחאה נמסר: "נתניהו בקמפיין זדוני מנסה להלבין משבר חוקתי שיביא להרס שלטון החוק בישראל. אם ממשלה לא תקבל פסיקות בג״צ זהו אות לכל העבריינים לעשות ככל העולה על רוחם. ישראל נמצאת בתוך טרללת מוחלטת שבה מתנהל דיון ציבורי שבו שרים בכירים אומרים שלא יצייתו לפסיקות בית המשפט. מול ההרס והחורבן - נתייצב במאות האלפים זה השבוע ה-31 כדי לעצור את התפוררות המדינה. עוד לא אבדה תקוותנו".

כבכל שבוע, מאז תחילת השנה בשל ההפגנות ייחסמו צירים מרכזיים בעיר. אחר הצהריים נחסמו הרחובות הבאים לתנועת כלי רכב: רחוב קפלן ייחסם מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים. צומת קפלן דרך מנחם בגין ייחסם לצפון ולדרום (כולל השיקועים).

רמפות גשר השלום ייסגרו לצפון ולדרום (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20). צומת יגאל אלון - השלום ייחסם למערב. ייחסם צומת יגאל אלון- תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ). ייחסם צומת השלום- תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו מזרחה). צומת השלום - עליית הנוער ייחסם למזרח. צומת יגאל אלון - השלום ייחסם לדרום. צומת יגאל אלון - תובל ייחסם לצפון. צומת יצחק שדה - המסגר ייחסם לצפון. לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר. ייחסמו הרחובות יגאל אלון לכיוון עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק (התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר