צפיפות מבהילה בהפגנה בנתב"ג - מארגני המחאה טוענים: "המחיצות של המשטרה גורמות לדוחק אדיר"

כוחות הביטחון מנסים למנוע כניסה לשדה באמצעות מחסומים אנושיים וכאלה שהוצבו מראש • עד כה נעצרו שבעה חשודים בהפרת הסדר הציבורי והועבר לחקירה • המפגינים: "באנו להציל את הדמוקרטיה" • נוסעים הקדימו כשש שעות לפני הטיסה • מארגני המחאה: "צפיפות מסוכנת"

אלפי מפגינים נגד הרפורמה המשפטית ליד טרמינל 3 בנתב"ג. צילום: קוקו

"יום השיבוש" בשיאו: אלפי מפגינים נגד הרפורמה המשפטית הגיעו היום (שלישי) לנמל התעופה בן גוריון. אלימות משטרתית נרשמה בתוך אולם הנחיתות כלפי זוג מפגינים אשר פונו בגלל חולצת מחאה עליהן נרשם: "דמוקרטיה או מרד". בעקבות עומס המפגינים קיימת צפיפות ודוחק רב.

המשטרה קראה למפגינים לפנות מרחב כדי שיהיה מקום בשטח המחאה, מארגני ההפגנה בתגובה: "משטרת ישראל יוצרת מחיצות בין המפגינים ומביאה לדוחק אדיר ללא סיבה, קוראים למפכ"ל להתערב". נכון לשעה זו, שבעה מפגינים נעצרו.

משה בן שמחון

במסגרת האכיפה כנגד הפרת הסדר בשדה, המשטרה עצרה חשוד אחד, שהועבר לחקירה וכמו כן ממשיכה באבטחת באי המחאה, לצד הסדרת התנועה ושמירה על הסדר הציבורי. בתוך כך, נכון לשעה זו שיירת רכבים של מפגינים בדרך לשדה התעופה יצרה עומסי תנועה ואין כניסה מעבר למחסומים וטיסות לא עוכבו.

מארגני המחאה: "דוחק אדיר ללא סיבה"

מובילי המחאה מסרו: "משטרת ישראל יוצרת מחיצות בנתב"ג בין המפגינים במספר מוקדים ומביאה לדוחק אדיר ללא סיבה. אנו קוראים למפכ"ל המשטרה להתערב במיידית ולהורות על שחרור הלחץ! בנוסף אנו מדווחים כי המשטרה מונעת ממפגינים לרדת בתחנת נתב"ג. מדובר בפגיעה חמורה בחופש ההפגנה!"

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין אמר: "המשטרה מסכנת את בריאות הציבור כרגע בנתב"ג. המחיצות שהמשטרה יוצרת גורמות לדוחק אדיר ומסכנות אנשים בפגיעות מעיכה עד כדי סכנת אסון. על המשטרה להימנע מחסימות על מנת לשחרר את הלחץ ולהפחית את הסכנה. יש ליישם את לקחי מירון".

אלפים בנתב"ג מפגינים תחת הכותרת "יום השיבוש", צילום: קוקו

בשיחה עם נוסעים שהגיעו לנתב״ג כשש שעות לפני הטיסה שלהם הם מספרים: ״יש לנו טיסה לארה״ב, השקענו המון כסף ופחדנו שנפספס אותה בגלל ההפגנה".

עוד אמרו: "בינתיים נראה שהגענו מוקדם מדי אבל אנחנו בסדר עם זה, אין פה דרמה גדולה בכל מה שקשור לכמות הנוסעים או לטיסות. נשב בדיוטי פרי ונאכל במסעדות, לא קרה כלום״.

נעצר מפגין אחד בנתב"ג בחשד להפרת הסדר הציבורי, צילום: קוקו
מפגינים בשדה התעופה בן גוריון, צילום: קוקו

כאמור, בפעם השנייה בתוך 8 ימים, מחאת ענק מתקיימת ברגעים אלה בנמל התעופה, במטרה לבלום את מהלכי החקיקה לביטול עילת הסבירות. על פי רשות שדות התעופה, כ-10 אלף נוסעים בלבד צפויים להמריא היום מנתב"ג.

״באנו להציל את הדמוקרטיה," אמרו המפגינים בשדה התעופה. "לא נפגע באף אחד. המטרה שלנו היא לא לפגוע בנוסעים ולא בטיסות שלהם, אלא למחות״.

אמיר גולדשטיין

אלפים מפגינים ליד טרמינל 3 בנתב"ג, שניים נעצרו, צילום: קוקו
האלוף במיל. עמירם לוין במרכז המעגל בטרמינל 3, צילום: מאיר ברק

נכון לעכשיו, ההפגנה בנתב״ג לא יוצאת משליטה. המפגינים הצליחו לרדת לכביש, אבל לא להיכנס לטרמינל. במשטרה מנסים להעלות אותם בחזרה למדרכות. כוחות הביטחון משתדלים למנוע מהמוחים להיכנס לשדה באמצעות מחסומים אנושיים וכאלה שהוצבו מראש.

במשטרה קוראים להישמע להוראות

בהמשך לפניות בדבר חשש לדוחק לכאורה בקרב המפגינים בנתב"ג, המשטרה מבקשת להבהיר כי נתחם שטח רחב ידיים סמוך לטרמינל 3, סמוך למיקום המפגינים. במשטרה קוראים למפגינים להישמע להוראות השוטרים ולא להידחק באופן המסכן את בטיחותם באזור הגדרות.

המפכ"ל הגיע לנמל התעופה בן גוריון, צילום: קוקו

"יום השיבוש" יצא לדרך הבוקר בתגובה להמשך חקיקת הרפורמה המשפטית, זאת לאחר ההצבעה במליאת הכנסת לצמצומה של עילת הסבירות אמש. ההפגנה, שהתחילה קצת לפני השעה 16:00 צפויה להימשך עד חצות.

למעלה מ-84,000 נוסעים ב-510 טיסות בינלאומיות

למרות האירועים וההפגנות שהתקיימו בנמל התעופה בן גוריון החל משעות הצהריים, נוהל לוח הטיסות כסדרו. נכון לשעה זו כל הטיסות יצאו כמתוכנן ועל פי לוח הטיסות. למעט טיסת סוויס שבוטלה מאחר ומטוס שלא המריא משוויץ לישראל בגלל תקלה טכנית.

הרכבת נתב"ג, צילום: רוני שפירא

החל מחצות ועד השעה 19:00 עברו בנמל התעופה 71,707 נוסעים ב--415 טיסות בינלאומיות (המראות ונחיתות). 39,188 נוסעים יצאו ב-209 טיסות, ו-32,519 נוסעים נכנסו ב-206 טיסות.

בסה"כ צפויים לעבור היום בנתב"ג למעלה מ-84,000 נוסעים ב-510 טיסות בינלאומיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר