ניצב עמי אשד נעדר מטקס הענקות דרגות במשטרה, המפכ"ל הגיב כשנשאל על כך: "תשאלו אותו"

מפקד מחוז תל אביב המודח בלט בהיעדר • בימים האחרונים הפך לסב - דבר שיכול להסביר את אי נוכחתו באירוע, אך במשטרה מעריכים: יסיים את דרכו בארגון • השר בן גביר על המפגינים: "אין בעלי דם כחול, אין איש מעל החוק"

השר בן גביר בטקס הענקת הדרגות. צילום: יונתן זינדלפלאש90

משישה יוצאים בינתיים חמישה: במשרד לביטחון לאומי מתקיים הבוקר (שלישי) טקס הענקת דרגות ניצב ותפקידים חדשים לניצבים בעקבות סבב המינויים האחרון שעליו הכריזו השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי.

השר בן גביר נשא דברים במעמד הענקת הדרגות. "אני מאחל הצלחה ללוחמים בג׳נין. המעמד מלמד על עוצמתה חשיבותה של המשטרה והחיוניות של התפקידים. אני מודה למפכ"ל. אנחנו ממנים היום בגאווה את המנהיגים של משטרת ישראל", אמר השר לביטחון לאומי.

ללא הניצב שהודח: טקס הענקת דרגות ניצב במטה המשטרה // יוני ריקנר

"שמעתי בקשב את המלצות המפכ"ל ואני יודע שהמשטרה תהיה בידיים טובות שלכם. אנחנו מובילים רפורמה גם בתפיסת ההפעלה של המשטרה. בלמנו את הנטישה מהמשטרה. מיליציות הפשע הפכו לצבא חמוש הם איום קיומי על מדינת ישראל. גובי הפרוטקשן מאמללים את חיי התושבים והגיע השעה לטפל בזה".

השר בן גביר בטקס המשטרתי, צילום: יונתן זינדלפלאש90

בן גביר התייחס למחאה אתמול בנתב"ג ולעימותים שנרשמו בין המפגינים למשטרה: "בישראל יש חופש ביטוי להביע לא באלימות את קולנו. אבל לכל הציבורים יש קווים אדומים שאסור לחצות. אין בעלי דם כחול אין איש מעל החוק ולפני המדינה".

המפכ"ל קובי שבתאי התייחס גם לסוגיית ההפגנות. "לא היה איחור של אף אזרח בזה עמדנו במשימה. הצלחנו לשמר איזון בין חופש המחאה לזכות הציבור לנהל את חייו. היה סיכום ותאום עם המארגנים לצערי בתחילת האירוע חלק מהאזרחים נכנסו לטרמינל והפרו את הסדר. רוב הזמן הצירים בנתב"ג היו פתוחים. בין חופש דמוקרטיה וזכות למחאה עמדנו בזה".

השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי מגיעים לטקס, צילום: יונתן זינדל

המפכ"ל קובי שבתאי אמר: "אנחנו בתקופה מאתגרת במיוחד. בפן הביטחוני והציבורי. סבב חדש מפיח רוח חדשה ומרענן את הארגון. בהצלחה לכולם".

חפיפה בהפגנות

כנשאל המפכ"ל היעדרותו של ניצב אשד ענה: "תשאלו אותו". בטקס בלט בהיעדרו מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד שמונה לראש אגף ההדרכה. בכירים במשטרה ובמשרד לביטחון לאומי סבורים שהיעדרותו הבולטת מרמזת על רצונו לפרוש מהמשטרה. אשד עדין לא הבהיר את צעדיו, לא בקולו, ולא באמצעות פרקליטיו. לפני כחודש שיגר אשד מכתב למפכ״ל המשטרה בו טען בין היתר כי במידה ויוזז מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב הדבר ייחשב מבחינתו כהדחה על רקע אישי ופוליטי.

פרץ עמר מתמנה למפקד מחוז תל אביב החדש,

כך או כך מחליפו בתל אביב ניצב פרץ עמר נכח בטקס ולדברי גורמים בכירים בארגון על ההפגנות בקפלן בסוף השבוע הקרוב ייפקדו השניים כאקט של חפיפה.

הניצבים אמורים להתחיל את עבודתם החדשה תוך כעשרה ימים בתום הליך חפיפה, אך המינוי לתפקידים החדשים נכנס לתוקף - היום.

פרטי סבב המינויים המלאים: לתפקיד מפקד מחוז תל אביב מונה ניצב פרץ עמר. לתפקיד מפקד מחוז דרום מונה ניצב אמיר כהן. לתפקיד הפרויקטור למאבק בפשיעה בחברה הערבית מונה ניצב יורם סופר. לתפקיד מפקד מחוז חוף מונה תת ניצב דני לוי, שקודם לדרגת ניצב, לתפקיד מפקד מג"ב ימונה תת ניצב בריק יצחק, יקודם לדרגת ניצב, לתפקיד ראש אגף תכנון מונה ניצב יוסי רופא, ולראש אגף תמיכה לוגיסטית מונה תת ניצב יאיר חצרוני שקודם לדרגת ניצב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר