עמי אשד למפכ"ל: "שיקוליך פוליטיים, הדחתי על רקע אישי אינה חוקית"

מפקד מחוז תל אביב שלח באמצעות עורך דינו מכתב ליעקב שבתאי ובו האשים כי "סבב המינויים הנוכחי במשטרה מלאכותי" • אשד טען כי אין בכוונתו לקחת חלק בהליך פסול ואינו חוקי משטרת ישראל: "ראיונות סגל הפיקוד בדרג הניצב שמתקיימים, הינם חלק מסבב מתוכנן"

ניצב עמי אשד במחאות בתל אביב (ארכיון).צילום: אריק מרמור/פלאש90

מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, מתכונן לבאות ושכר עורך דין לקראת הדחתו מתפקידו הנוכחי.

אשד שלח היום (שני) מכתב למפכ"ל יעקב שבתאי, שבו האשים כי "מדובר בהליך פסול ובלתי חוקי הבטל מעיקרו, ואין בכוונת אשד ליטול בו חלק".

 
השר בן גביר ומפקד מחוז ת"א, עמיחי אשד, צילום: אורן בן חקון, הרצי שפירא

עורך הדין עמיחי מגער ששלח את המכתב למפכ"ל כתב: "לנגד עיני אשד, כמי שטובת משטרת ישראל והציבור אותו הוא משרת, מונחים במיוחד בצֹוק העתים, וזאת לאור העובדה ששיקוליך הינם זרים, אישיים, פוליטיים, לא ענייניים ומנוגדים להנחיות היועצת המשפטית לממשלה, לכללי הצדק הטבעי בכלל ולפקודות המטה הארצי של המשטרה בפרט".

עוד כתב: "אדגיש כי כל ניסיון להעביר את מרשי מתפקידו בעת הזו, כמוה כהדחה על רקע אישי ועל רקע פוליטי על כל המשתמע מכך ואין בכוונת מרשי ליטול חלק בהתנהלות פסולה זו".

 
המפכ"ל קובי שבתאי, צילום: גדעון מרקוביץ'

עו"ד מגער ציין כי המפכ"ל הקריא לאשד את הדברים הבאים: "רווי טענות שווא מופרכות, אשר מעולם לא נטענו על ידך קודם לכן והועלו לראשונה במעמד הריאיון".

במכתב טוען אשד באמצעות עורך דינו כי הריאיון שקיים עמו המפכ"ל "נערך שלא בנפש חפצה ולא בלב פתוח", אלא לאחר שכבר גיבש מבעוד מועד החלטה להדיח אותו. "מדובר בהתנהלות פסולה, לא חוקית ושערורייתית. על פניו השיקולים העומדים בבסיסה הם בלתי ענייניים, אישיים ואף חמור מכך - פוליטיים".

 
ממשטרת ישראל נמסר: "ראיונות סגל הפיקוד בדרג הניצב שמתקיימים, הינם חלק מסבב מתוכנן, עם סיום הראיונות יקיימו המפכ"ל רנ״צ יעקב שבתאי והשר לביטחון לאומי ח״כ איתמר בן גביר דיון בנוגע לשיבוצם של הקצינים כמקובל".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר