המועמד הערבי לבחירות בירושלים: "שיעשו פתווה, לא חושש - ממשיך במרוץ"

ווליד אבו תאיה ל"ישראל היום": "לא מתכוון לסגת, הפתווה לא משנה לי" • בסביבתו של אבו תאיה טוענים: "בהנהגת הרשות הפלשתינית לא דרשו ממנו להסיר את מועמדותו" • המסר שקיבל מאנשיו של אבו מאזן: "נושא ירושלים מסובך, יש להתרכז אך ורק בנושאים של ניהול חיי היום יום ולהתרחק מהסוגייה הפוליטית"

וואליד אבו תאיה. צילום: ללא קרדיט

מחריף הוויכוח סביב השתתפות ערביי ירושלים בבחירות: ווליד אבו תאיה, המועמד הערבי שהכריז על התמודדות בבחירות לראשות ולמועצת עיריית ירושלים אומר ל"ישראל היום" כי אינו מודאג מפסק ההלכה האוסר על תושבי ירושלים הערבים להשתתף בבחירות.

מדובר בפתווה (פסק שריעה מוסלמי בנושא ספציפי), שאושררה אתמול בכינוס שערכו חברי מועצת הפתווה, בראשות המופתי, מוחמד חוסיין, ולפיה חל איסור על הצבעה או הגשת מועמדות בבחירות.

המופתי של ירושלים מוחמד חוסיין, צילום: אורן בן חקון

"שיעשו פתווה, לא משנה לי הרבה, אני ממשיך עד הסוף", אמר אבו תאיה. "אני לא מתכוון לסגת ובכלל לא חושב לפרוש מההתמודדות, לא ירתיעו אותי. הפתווה והקריאות להחרים את הבחירות יכולים דווקא לחזק אותי ואת הסיכויים שלי במערכה", ציין.

עו"ד אבו תאיה, יליד נצרת, אזרח ישראלי המתגורר ב-30 השנים האחרונות בשכונת בית חנינא בירושלים, הכריז לא מכבר כי ירוץ בבחירות לראשות ולמועצת העיר ירושלים, שייערכו בסוף חודש אוקטובר.

בסביבתו טוענים כי על אף האיסור הגורף ממועצת הפתווה, בהנהגה הפלשתינית ברמאללה לא דרשו ממנו להסיר את מועמדותו.

אבו מאזן דרש - להתרחק מהסוגייה הפוליטית

לטענתם, אבו תאיה, השוהה בחוץ לארץ, קיבל מסר מאנשיו של אבו מאזן לפני כמה ימים, ערב נסיעתו של יו"ר הרשות הפלשתינית לסין, ולפיו, "ההשתתפות וההתמודדות בבחירות צריכה להיות אך ורק על בסיס נושאים הקשורים לניהול חיי היום יום ושירותים מוניציפליים תוך התרחקות מהסוגייה הפוליטית".

במסר שקיבל אבו תאיה, הועבר לו כי "נושא ירושלים מסובך. אש"ף או הרשות הפלשתינית לא מוכנים לתת אור ירוק או אדום בנושא זה", וכי "העניין צריך להיעשות תוך שיח והתייעצות עם ערביי ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר