המופתי אוסר על השתתפות ערבים בבחירות לעיריית ירושלים

בתום כינוס של חברי מועצת הפתווה העליונה: אושר מחדש פסק ההלכה האוסר על ערביי העיר להצביע או להגיש מועמדות בבחירות למועצת העיר ירושלים • במועצה נימקו: "עיריית ירושלים היא הזרוע הראשונה של שלטונות הכיבוש ביישום התוכניות לפגיעה בחייהם של התושבים במזרח ירושלים"

מועצת הפתווה העליונה. צילום: רשתות ערביות

המופתי, השייח' מוחמד חוסין, הודיע היום (חמישי) שהוא מאשרר מחדש את האיסור על השתתפות ערביי העיר בבחירות לעיריית ירושלים. מועצת הפתווה העליונה במזרח ירושלים התכנסה היום לדיון בנושא ומסרה כי חל איסור על הצבעה או הגשת מועמדות בבחירות לראשות ומועצת עיריית ירושלים. הבחירות כזכור, צפויות להיערך בסוף חודש אוקטובר.

חברי המועצה התכנסו היום לדיון בנושא ונימקו את ההחלטה בכך שהשתתפות בבחירות היא "הפרה בוטה של הקונצנזוס הלאומי מאחר שעיריית ירושלים היא הזרוע הראשונה של שלטונות הכיבוש ביישום התוכניות לייהוד העיר ופגיעה בחייהם של התושבים במזרח ירושלים".

מסרב להכיר בעירייה, המופתי,

יצויין כי מאז 1967, הרוב המכריע של תושבי ירושלים הערבים נוהגים להחרים את הבחירות לראשות ולמועצת עיריית ירושלים מחשש שהשתתפות בהן תתפרש כהכרה בסיפוח מזרח ירושלים או בריבונות הישראלית על מזרח העיר.

פסק ההלכה שפרסמה מועצת הפתווה העליונה בא בעקבות קריאות של כמה גורמים ותושבים בשכונות הערביות בירושלים לסיים את החרם על הבחירות למועצת העירייה, בטענה שהדבר פוגע באוכלוסייה הערבית בעיר ומונע ממנה ייצוג שעשוי לסייע בשיפור תנאי החיים ובקבלת שירותים מוניציפליים.

תישאר מחוץ לבחירות. שועפט, צילום: אורן בן חקון

בינתיים, רק מועמד ערבי אחד הכריז על כוונתו להתמודד בבחירות לראשות ומועצת העיר, ווליד אבו תאיה, ערבי מנצרת המתגורר בעשורים האחרונים בשכונת בית חנינא בירושלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר