בני נוער בדרום שיפצו וחידשו בתים של שורדי שואה

הפעילות המבורכת התקיימה בשיתוף פעולה יוצא דופן בין הארגון JNF-UK לבין מכינת מיתרים • "לא נשארו לנו הרבה ניצולי שואה בשער הנגב, ואנחנו רוצים לעשות את הכי טוב עבורם"

אקסטרים מייקאובר לבתים של ניצולי שואה בשדרות // צילום: יניב זוהר

פרויקט מרגש: לקראת יום השואה נוצר שיתוף פעולה יוצא דופן בין הארגון JNF-UK לבין מכינת מיתרים. סטודנטים שיפצו את בתיהם של שורדי שואה במועצת שער הנגב.

המיזם המחבר בין בני נוער לבין שורדי שואה נולד לאחר שאחד המתנדבים הציע אותו לקראת יום השואה. כדי לאתר את השורדים הם פנו לרוני סרי, רכזת תחום קהילה ב"יחדיו" - עמותת ותיקי שער הנגב. סרי אמרה ל"ישראל היום" כי זו אולי ההזדמנות האחרונה לאפשר לאותם שורדים לחיות את שארית חייהם באופן מכובד. "לא נשארו לנו הרבה כאלו בשער הנגב, ואנחנו רוצים לעשות את הכי טוב עבורם".

תלמידי המכינה משפצים את בתי הקשישים בנגב, צילום: ללא

"'עשה זאת בעצמך' זה לא סתם ביטוי, זה שילוב של ערכים שלפיהם בני הנוער עושים ונותנים מעצמם בחינם", מסביר יונתן גלון, מנכ"ל JNF UK בישראל. "הרעיון של הפרויקט הוא לא לתת לנזקקים כסף וללכת, אלא לרתום אותם למען עצמם עם ליווי מקצועי וכלכלי".

במסגרת הפרויקט, הארגון מגיע למוסדות חינוך, לבתי תמחוי, לבתי ספר, לגני ילדים ולמכינות קדם־צבאיות. אנשי הארגון שומעים על הדברים שחסרים להם - אם מוסד חינוכי זקוק לפרגולה כדי להצליל שטח, אך אין לו תקציב לכך, למשל. JNF-UK שולחים איש צוות שקונה בעצמו את החומרים הנדרשים לעבודה, ורוב ההוצאה הכספית היא על חשבון הארגון ובהשתתפות מינורית של המוסד. אז, ביחד עם התלמידים השוהים במקום, הם בונים את הפרויקט במחיר החומר בלבד.

התלמידים מקבלים הדרכה מקצועית, צילום: ללא

וכך עשו תלמידי מכינת מיתרים. במשך שלושה ימים הם ניקו, צבעו, שתלו ובנו - ולבסוף הם גם ישבו לשיחה עם כל שורד וקירבו לבבות. ניתן היה לראות את ההתרגשות בעיני השורדים ובני משפחותיהם. על הדרך, בני הנוער למדו שיעור בעבודת צוות ובעבודה עם הידיים, ואיך לכבד ולהעריך את המבוגרים שמסתובבים בינינו ושלא אחת נותרים בודדים ושקופים.

גלון: "ביומיים מרוכזים של התנדבות אפשר לייצר ערך מאוד גדול, וגם לשדרג את הנראות של הבית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר