גופתו של ניר דקל, שהפעיל את העגורן שקרס לפני חמישה שבועות במזח של תחנת הכוח רוטנברג באשקלון, אותרה היום (שני) בעומק הים. דקל הוא ההרוג השני באסון קריסת העגורן, לאחר שנפלטה לים גופתו של נפתלי אדרי.
מפקד תחנת אשקלון, סנ"צ מאיר חכמון: "לאחר מספר שבועות של חיפושים אינטנסיביים, ובהירתמות יוצאת דופן גם של גופים אזרחיים, הצלחנו לאתר גופת אדם כשהיא לכודה בין ההריסות".
מחברת החשמל נמסר: "בצהרי היום אותרה גופתו של ניר דקל מתחת להריסות העגורן שקרס למים. חברת החשמל, על כל עובדיה, מבכה את מותו של ניר דקל ומתאבלת יחד עם משפחתו. איתורו של ניר מסיים תקופה ממושכת של אי ודאות, מתח נפשי וחוסר מרגוע של המשפחה ושל חברת החשמל".
העגורן שקרס במהלך הלילה באשקלון
ניר דקל הוא תושב קיבוץ אור הנר ובמהלך ימי החיפוש מתנדבים מהקיבוץ, ממועצה אזורית שער הנגב ומכל רחבי הארץ הצטרפו למאמצי איתור גופתו. העגורן, שמשקלו כ-1,000 טון, קרס בלילה שבין שני לשלישי כתוצאה מקריסה הנדסית של הכלונסאות שנמצאות בתוך מימי הנמל, כך לפי משרד העבודה. כתוצאה מהקריסה נפלו אל תוך המים שלושה בני אדם – ניר דקל, נפתלי אדרי ד"ל, גמלאי חברת החשמל, שגופתו נפלטה לחוף הים באשדוד, וכן אדם נוסף שחולץ מהמים במצב קל.
רק אתמול העלתה אשתו פוסט בפייסבוק שבו שיתפה על הקשיים. "חוסר הוודאות כל יום מכרסם אותנו משתק את המשפחה שלנו אנחנו לא מצליחים לתפקד פשוט לא מצליחים".
אלון שמש, יו"ר ענף בטיחות במכונות, האיגוד הישראלי להנדסת בטיחות בלשכת המהנדסים אמר לאחר נפילת העגורן: "מדובר בעגורן שמשקלו העצמי יותר מ-1,000 טון והוא מיועד לפריקת פחם מאוניות. העגורן נע לאורך מזח ובמקביל לאוניות ופורק את הפחם באמצעות כף גדולה אל מסוע שמוביל את הפחם לתחנת הכוח. בהסתמך על התמונות שעברו ברשתות, ניתן לראות שהמסילה והמזח קרסו באזור מסויים והדבר הביא לנפילה של העגורן לים".
לדברי שמש, "היציבות של העגורנים מושגת בין היתר מתשתית שצריכה להיות מספיק חזקה כדי לשאת את המשקל העצמי ואת משקל המטען עם מקדמי ביטחון. לעיתים כאשר התשתית קורסת גם העגורן קורס ואין לזה קשר לחוזק העגורן עצמו. הסיבה יכולה להיות כוח דינאמי (מתפרץ) חיצוני ואף מכת רוח פתאומית בעוצמה גבוהה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו