אביה של דריה לייטל: "היא רצתה להיפרד ממנו - ובגלל זה הוא רצח אותה"

משפחתה של הנרצחת מחיפה התקשו לעכל את רוע הגזרה • "הבת שלי הייתה אצלי לפני שבוע ולא אמרה לי שיש בעיה", אמר אנטואן ל"ישראל היום" • חברתה: "זה לא היה צפוי מה שקרה" • מעצרו של בעלה, ג'וסיה דניאל לייטל, הוארך עד יום חמישי

האבא אנטואן והאח מיכאל, צילום: מישל דוט קום

"אין לי בת עכשיו - זה נורא" - אנטואן, אביה של דריה לייטל, שנרצחה הבוקר (שישי) בדירתה בחיפה על ידי בעלה ג'וסיה דניאל לייטל, סיפר על נסיבות הוויכוח שככל הנראה הוביל לרצח. במקביל, בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרו של ג'וסיה עד יום חמישי.

בעלה של הנרצחת, צילום: הרצי שפירא

סנגורו של החשוד ברצח דריה לייטל בבית המשפט // צילום: הרצי שפירא

"לא מצליח להבין מה קרה לבת שלי, הגיעו שוטרים בבוקר ואמרו לי שרצחו את הבת שלך. היא לא אמרה לי שיש אלימות, כשהם רבו הוא יצא מהבית ועבר לגור בשכונה אחרת. היא רצתה להיפרד ממנו ובגלל זה הוא רצח אותה. אין לי בת עכשיו - זה נורא.  הבת שלי הייתה אצלי לפני שבוע ולא אמרה לי שיש בעיה. היא הייתה הכי חייכנית בעולם. איזה אסון פקד אותנו - לא מעכלים".

"היא הייתה אישה מדהימה וחברה טובה" : דניאלה חברתה של הנרצחת בזירת הרצח // צילום: מישל דוט קום

גאולה הולנדר, חברתה: "היא הייתה אישה מהממת, לביאה. בטיולים, בימי במי הולדת, מעולם לא פספסה. היא הייתה כמו אמא חד-הורית. כששמענו על מה שקרה היינו בטוחים שזו טעות בזיהוי. זה לא היה צפוי מה שקרה. לא להאמין שעשו לה משהו, ועוד בעלה. היא תמיד הייתה חברה טובה של כולם, אמא טובה וראויה להערצה. תמיד היא הייתה חייכנית, שמחה ומאושרת. זה שוק".

גאולה הולנדר, צילום: מישל דוט קום

"הלב נשרף"

לייטל נמצאה בדירה ברחוב דרך הים בחיפה ללא רוח חיים וכשעל גופה חבלות. לאחר שבעלה התקשר למשטרה ודיווח כי רצח את אשתו, צוות מד"א הוזעק למקום. המשטרה עצרה את הבעל בחשד לרצח.

עם האחות אלכסנדרה, צילום: באדיבות המשפחה

לפי דיווחים, הבעל חנק את האישה ואף הכה בה במהלומות פטיש בראשה עד אובדן הכרה, בעוד שלושת בנותיהם הקטנות, בנות 3, 7 ו-8, שהו בחדרי השינה כשהן ישנות. לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל שנרצחה בידי בן זוגה, מסרה בתגובה למקרה: "הלב נשרף, עוד אישה נרצחה במקום הכי בטוח, חדר ליד ילדיה הישנים. סרט אימה מצמרר ומציאותי. מי כמוני יודעת. בידם של נבחרי הציבור שלנו הזכות להציל את חייה של הנרצחת הבאה. מדוע הממשלה קברה את העברת הצעת החוק הממשלתית לפיקוח אלקטרוני במקרים של אלימות במשפחה?".

רצח מזעזע בחיפה: גבר היכה את אשתו למוות - בזמן שהילדים ישנו בחדר הסמוך // צילום: מישל דוט

ל"ישראל היום" נודע כי הגבר מוכר למשטרה ולא מדובר באירוע הראשון שבו תקף את אשתו. על פי כתב אישום שהוגש נגדו בחודש יולי 2021, הוא אחז בצווארה, משך אותה ואיים עליה באומרו "אני ממש רוצה להרוג אותך, יש לך מזל שהבנות פה", כל זאת שהיא אוחזת בבתם התינוקת.

זירת הרצח בחיפה, הבוקר, צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הרצח, צילום: מישל דוט קום

בהמשך לאותן הנסיבות ובשל התנהגותו, היא צילמה אותו באמצעות הטלפון הנייד והוא בתגובה לקח את הנייד מידיה וזרק אותו על הרצפה וכתוצאה ממעשיו התנפץ החלק האחורי של הנייד. "הנאשם, במעשיו המתוארים לעיל, תקף את המתלוננת שהינה בת זוגו, שלא כדין ושלא בהסכמתה, איים על המתלוננת, בפגיעה שלא כדין בגופה, בשלומה, בחירותה וכן, גרם נזק לרכוש במזיד", נכתב בכתב האישום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר