בן גביר | צילום: אורן בן חקון

העלאת שכר, גיוס 4,000 שוטרים והקמת משמר לאומי: בן גביר הציג רפורמה במשטרה

לצד המפכ"ל שבתאי, השר לביטחון לאומי אמר כי "שומר החומות 2 בפתח" • הוא הודיע ששכר שוטרים עד דרגת פקד יעלה ב-20% עד 40%, שאלפים יגויסו בתוך שנתיים וגם קרא לאלו שפרשו "לשוב הביתה" • בתום דבריו ח"כ מיקי לוי התפרץ למסע"ת: "לא אישרת למפכ"ל להגיע לדיון בכנסת על שומות החומות" • בן גביר השיב: "תכבד את המפכ"ל, עשיתם מספיק נזק" • שבתאי: "אני לא בובה של אף אחד"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הציג היום (שלישי) יחד עם המפכ"ל קובי שבתאי רפורמה במשטרה. בן גביר הבטיח כי שכר השוטרים עד דרגת פקד יעלה ב-20% עד 40%, יגויסו עוד 4,000 שוטרים ויוקם משמר לאומי. בסיום דבריו התפרץ ח"כ מיקי לוי למסיבת העיתונאים וטען שבן גביר מנע מהמפכ"ל להגיע לדיון על שומר החומות. 

"תרחיש הייחוס שאני שומע במשטרה, במג"ב ובצה"ל הוא ש"שומר החומות 2" בפתח", אמר השר בן גביר בפתיחת הצהרתו. "יש לזה רק פתרון אחד - חיזוק המשטרה והקמת משמר לאומי. המשטרה מתוחה עד קצה גבול היכולת ועומדת בפני גל עזיבה. אני מעריך את המפכ"ל שעושה הכל למען ביטחון ישראל, אבל האמת חייבת להאמר. ‏קיבלתי תלושי שכר - חוקר מתחיל מרוויח 6,429 שקלים בלש 7,378 סיירת מתחילה 7,350. לא פלא שבשנה האחרונה זינק מספר המתפטרים ל-1,030 שוטרים.

בן גביר בהצהרה. "נקים זרוע של עשרת אלפים מתנדבים" , צילום: אורן בן חקון
ח"כ מיקי לוי מתפרץ לדבריו של השר בן גביר, צילום: אורן בן חקון

"בכל באר שבע יש בסה"כ 7 ניידות סיור", המשיך בן גביר לתאר את המצב הקשה במשטרה. "אתם מבינים את המשמעות?. ‏בשומר החומות ביקרתי בשכונות המעורבות. בחצי שנה עברתי מעיר לעיר מיישוב ליישוב - הגיע הזמן לעשות שינוי. ‏'שומר החומות 2' זה תרחיש מסוכן שחייבים להגיע אליו מוכנים.

"אחרי עבודה מאומצת הגענו יחד לפתרון שיגביר את הביטחון האישי. נחזק את המשטרה הכחולה, נעלה משכורת לכל השוטרים עד דרגת פקד - בין 20% ל-40%. נגייס 4,000 שוטרים בשנתיים הקרובות, נרחיב את מג"ב לכוח משימה ארצי, ונקים זרוע של עשרת אלפים מתנדבים בוגרי יחידות קרביות. זהו יום של בשורה על רפורמה במשטרה. קורא לשוטרים שעזבו 'שובו הביתה'". 

לאחר שבן גביר סיים את נאומו, יו"ר הכנסת לשעבר מיקי לוי, שנכח במסיבת העיתונאים, התפרץ ואמר: "אזרחי המדינה שואלים היכן נעלם בן גביר, הזמנתי את המפכ"ל ולא אישרת לו לבוא לכנסת". השר בן גביר השיב לו: "תכבד את המפכ"ל, עשיתם מספיק נזק. אתה משקר תהיה ממלכתי". 

המפכ"ל שבתאי. "אני לא בובה של אף אחד", צילום: אורן בן חקון

המהומה הסתיימה והמפכ"ל שבתאי החל את נאומו: "מגיע לאזרחי המדינה שטובי בנינו ירצו להיות שוטרים. מגיע לאזרחי המדינה שלנו לחיות בביטחון וזה יקרה רק על ידי משטרה מעולה עם שוטרים איכותיים. אנחנו צריכים להוסיף עוד שוטרים, לחזק את היכולות המבצעיות ולהעצים את היכולות הטכנולוגיות, אנחנו צריכים משטרה חזקה". 

עוד אמר המפכ"ל: "נלחמתי על כך מיומי הראשון בתפקיד ואני אומר את זה שוב כאן באופן חד וברור – צריך להעלות את שכר השוטרים, צריך להעלות את מספר השוטרים ואת תקציב משטרת ישראל על מנת לתת מענה לאתגרים הניצבים בפנינו".

הרפורמה של בן גביר במשטרה, צילום: המשרד לביטחון לאומי
השר בן גביר. "נרחיב את מג"ב לכוח משימה ארצי", צילום: אורן בן חקון

בסיום דבריהם, השיב השר בן גביר לשאלה של "ישראל היום" על המקור התציבי של העלאת השכר: "מעלה זה מעלה, סיכמנו עם ראש הממשלה. להבדיל משרים אחרים אני כיוונתי מהרגע הראשון למשרד לביטחון לאומי". עם זאת השר לא השיבה אם נקבע תאריך יעד להעלאה". 

המפכ"ל נשאל על האמירות של בן גביר נגדו בתקופת הממשלה הקודמת. "אני לא בובה של אף אחד", אמר שבתאי. "אני גאה במדים שאני לובש כל בוקר. זה שאני מכבד לא צריך להתפרש בצורות כאלה ואחרות. אני שנתיים בתפקיד, החלפתי שלושה שרים ואת כולם אני מכבד. היו אמירות כאלה ואחרות. חלק היו ספינים - לא התייחסתי אז ולא אתייחס כעת. בן גביר נבחר כדת וכדין. ובתוקף זה הוא ממונה עלי וקובע מדיניות בדיוק כמו קודמיו. ישבנו, דיברנו, הגענו להבנות, בלי לפגוע במעמד המפכ"ל ובמשטרה. אני גורם מקצועי שאמור לשמור על החוק והסדר". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו