בשנה שעברה נהרגו בכבישי ישראל 125 הולכי רגל – עליה של 33 אחוזים משנת 2013. הולכי הרגל מהווים מעל שליש מכלל ההרוגים בתאונות דרכים. כך עולה מדוח חדש של עמותת אור ירוק. הנתונים האלה ממקמים את ישראל במקום השלישי ברשימת המדינות המסוכנות עבור הולכי הרגל מקרב המדינות המתקדמות, כשלפניה ברשימה הקטלנית הזו נמצאות רק יפן וקוריאה.
מתחילת שנת 2015 נהרגו 45 הולכי רגל בתאונות דרכים, ו-52 ילדים וקשישים נהרגו כהולכי רגל בשנת 2014. קשישים וילדים הם האוכלוסיות ששילמו את המחיר הגבוה ביותר בכביש. 21 פעוטות וילדים בגילאי 0-14 נהרגו כהולכי רגל בשנת 2014 ו-18 קשישים בגילאי 74 ומעלה. 13 הולכי רגל בגילאי 64-73 נהרגו בשנה שעברה.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק, אומר כי "לא כל טעות צריכה להסתיים במוות. משרד התחבורה יכול להציל את החיים של אזרחים רבים בכל שנה אם הוא יקדם התקנת פסי האטה בסביבת בתי ספר, פארקים, בתי אבות ומרכזי יום לקשיש. זהו פתרון תשתיתי זול ואפקטיבי שיחזיר את ההשקעה בו". לטענת אור ירוק, פס האטה מפחית את תאונות הדרכים בכ-40 אחוזים במקום בו הוא מותקן.
ומי אשם בתאונות במעורבות הולכי רגל? על פי נתוני אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה, 67 אחוזים מתאונות הדרכים בהן נפגע הולך רגל נגרמו באשמת נהג הרכב שלא נתן זכות קדימה. רק 16 אחוזים מהתאונות בהן נפגע הולך רגל נגרמו באשמת הולך הרגל.
את מחיר תאונות הדרכים כולנו משלמים. על פי נתונים שהגיעו לידי עמותת אור ירוק, בכל שנה מסתכם הנזק הכלכלי למדינה מתאונות דרכים שבהם מעורבים הולכי רגל בכ-2.4 מיליארד שקלים. כל תאונה שבה נפגע הולך רגל עולה למדינה 277 אלף שקלים בממוצע.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו