ההכנות לקראת שלב כריית מנהרות הרכבת הקלה בתל אביב מתקדמות בקצב מהיר מהמתוכנן, ו"ישראל היום" זכה להצצה בלעדית אל תוך אתר העבודה גלי גיל שעל גבול תל אביב ורמת גן, שם מרכיבים את מכונת ה־TBM הראשונה מבין שמונה מכונות שיחפרו את המקטע התת־קרקעי של הקו האדום.

הצצה בלעדית // צילום: זיו קורן
המכונת ה־TBM, באורך 115 מטרים ובקוטר 7.5 מטרים, תפעל בעומק של כ־20 מטרים. המכונה חופרת, מפנה את עודפי העפר ומדפנת את המנהרה בבטון. הכרייה תתבצע על ידי חברת CRTG הסינית עבור נת"ע - החברה הממשלתית שמקימה את רשת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב.

החפירות // צילום: זיו קורן
הכרייה תתחיל מגלי גיל מערבה: שתי מכונות ייצאו בזו אחר זו לכיוון תחנת ארלוזורוב. בהמשך ייצאו עוד שתי מכונות לכיוון מזרח.

הרכבת הקלה // צילום: זיו קורן
ארבע מכונות נוספות יפעלו מקצות המקטע התת־קרקעי של הרכבת - שתיים מפיר הרצל בדרום תל אביב ושתיים מאם המושבות בפתח תקווה. על פי לוח הזמנים של הפרויקט, החפירה אמורה להתחיל באמצע 2017, אך בנת"ע עושים מאמצים להקדים את המועד.

לב הרכבת // צילום: זיו קורן
הקו האדום צפוי להיכנס לשירות באוקטובר 2021. הוא ייסע מפתח תקווה, דרך בני ברק ורמת גן ועד ת"א, יפו ובת ים, וישרת מאות אלפי נוסעים בכל יום.

עובדים // צילום: זיו קורן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו