הדרום הפרוע: קונדיטוריה הוצתה בבאר שבע, סוכלה חדירה לבסיס צה"ל וקטינה הוטרדה

רעולי פנים הגיעו למאפייה המפורסמת בבירת הנגב והשליכו פנימה בקבוק תבערה, בזמן שהעובדים היו במקום • "בנס זה נגמר ללא נפגעים" • בני מיעוטים הטרידו שתי אחיות בסניף איקאה בבאר שבע

הקונדיטוריה המוכרת בבאר שבע

הפורעים בדרום לא עוצרים: קונדיטוריה מפורסמת בבאר שבע הוצתה אתמול (רביעי), כאשר העובדים שהו במקום. רעולי פנים הגיעו לבית העסק והשליכו פנימה בקבוק תבערה.

יהודה בננו, יו"ר תושבים למען הנגב, סיפר: "זה כבר לא פרוטקשן, זה גרוע בהרבה, היו שם עובדים בתוך המקום, ולא מדובר בשעות הלילה, אלא בסגירה כשיש עוד עובדים בפנים. בנס האירוע הסתיים ללא נפגעים".

הרכב של החשודים בשרפה,

מנהל הסניף בשיחה עם "ישראל היום", סיפר על רגעי האימה: "נכנסו רעולי פנים עם אלות ובקבוק דלק, בסביבות 21:15. העובדים נשארו לנקות לאחר הסגירה, הם פשוט פרקו מהרכב. איימו עליהם שיצאו החוצה או שישרפו אותם, הם שפכו דלק, הציתו וברחו. זה לא משהו שנתקלנו בו בעבר, גם לא ניסו לסחוט אותנו קודם. אנחנו גם לא מסוכסכים עם אף אחד, יכול להיות שזאת הכנה לבקשת משהו בעתיד. הנושא בטיפול המשטרה".

פריצות והטרדות

במקרה אחר, שני חשודים, בני מיעוטים, עקבו במשך דקות ארוכות אחרי שתי אחיות לאחר שפגשו בהן בסניף איקאה בבאר שבע.

ברברה קידן סיפרה "לישראל היום" על שהתרחש: "הגעתי עם אחותי הקטנה, בת 15 לאיקאה, השניים ראו אותנו בחנות, זרקו לנו כמה מילים כמו 'איזו יפה'. אמרתי לשני הגברים הבדואים שאנחנו לא באנו לחפש בעיות ושיעזבו אותנו. הם התעצבנו כי לא התייחסנו אליהם, אחרי זה ראינו אותם עוקבים אחרינו בחניון. נכנסנו לרכב ונעלתי דלתות, אחד מהם הגיע לחסום אותנו וביקש לפתוח את החלון, יצאתי משם מהר ונסעתי כל הדרך עד הבית דרך סמטאות.

המכונית ששימשה את החשודים בפריצה לבסיס, צילום: דוברות המשטרה

"כשהגענו לחניון של הבית אחותי צעקה לי 'זה הם!'. רעדתי כולי, התקשרתי לבעלי שיבוא מהר, לבסוף הם ברחו אבל אחד מהם צעק לעברי 'יהודייה אני אהרוג אותך וכל המשפחה שלך תיכחד'". לאחר אותו אירוע הוגשה תלונה במשטרה, ובסניף איקאה מסרו את תצלומי האבטחה למשטרה.

ניסיון נוסף של חדירה לבסיס צה"ל בדרום נבלם על ידי לוחמי מג"ב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר