"אפליה שיטתית": לונה פארק תל אביב יפצה אב ובתו שהופלו לרעה

גבר נכה ובתו בת התשע הלא הורשו לעלות למתקנים מסויימים בפאר לאחר ששניהם ענדו צמידי "אל תור" • השופט פסק כי על מתחם הבילוי לשלם 70 אלף שקלים בפיצויים לתובע

מתקן שעשועים בלונה פארק תל אביב, צילום: משה שי

בית משפט השלום בבת ים הורה היום (שני) לשלם פיצויים בסך 70 אלף שקלים לאבו ובתו, לאחר שאלו סבלו אפליה בלונה פארק תל אביב לאחר שלא הורשו לעלות למתקן. בית המשפט קבע כי הנתבעת יצרה פרקטיקה מפלה, גורפת ופסולה של אנשים עם מוגבלות העונדים צמידי "אל תור

האב, בעל תעודת נכה ובתו בת ה- 9, אשר הגיעו ליום בילוי בלונה פארק עם צמידי "אל תור" ובעקבות זאת, לא הורשו לעלות על אחד המתקנים. על פי התביעה , מדובר בפרקטיקה מפלה של הנתבעת, ששללה באופן גורף ושרירותי מכל אדם שענד צמיד "אל תור" את הזכות להשתמש בקבוצת מתקנים.

על פי התביעה שהוגשה בעזרת נציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, הנתבעת הפרה את האיסור הקבוע בחוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, להפלות אדם בקבלת שרות ציבורי מחמת מוגבלותו, ולפיכך יש לחייב את הנתבעים, מפעילת הלונה פארק ומנהליה, בתשלום פיצויים ללא הוכחת נזק. 

השופט יאיר חסדיאל פסק את מלוא הפיצוי, ללא הוכחת נזק על פי חוק השיוויון וכתב בהחלטתו בין השאר על התנהלות הלונה פארק. ״הנתבעים אמצו פרקטיקה גורפת במסגרתה עם כניסתם לפארק השעשועים הולבשו מבקרים עם מוגבלויות בפעמוני זכוכית זהים המונעים מהם הנאה מחלק מהמתקנים בלונה-פארק", כתב השופט בפסק הדין.

"מבלי שידעו זאת הילכו מבקרים אלה בפארק כשפעמוני הזכוכית, השקופים להם וגלויים רק לעובדי הנתבעים, מחפים אותם ומלפפים את האוויר סביבם״, נכתב בפסק הדין: ״השירות הציבורי אשר מספקים הנתבעים הוא כמעט יחיד במינו בישראל. היקף הפגיעה שנגלה כאן, באב שהופלה במניעת עלייתו למתקן והופל מרוממות הנפש המצופה, והיקף הזיהום המוסרי של המרחב הציבורי הנובע מכך, מצדיקים את פסיקת מלוא הפיצוי ללא הוכחת נזק על פי חוק השוויון״, כתב השופט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר