צו עיקול על סך 427 מיליון שקלים הוטל על עמותת "סיוע 48"

ארגון "שורת הדין", שהביא להטלת העיקול, טוען שהכספים יועדו לארגון חמאס בעזה • ארגון "עד כאן", שחשף טענות לקשר בין מפלגת רע"מ לבכירי חמאס, מסר לאחר הטלת הצו: "עיקול הכספים הוא יום חג לציבור בישראל" • תגובת העמותה: "פועלים מזה עשרות שנים אך ורק בהתאם לחוקי המדינה, מעולם לא העברנו ולא נעביר כסף לחמאס"

ראזי עיסא (עומד) בקטע מהכתבה. "תגובה חריגה לתחקיר, הגובלת בקמפיין", צילום: מתוך שידור של חדשות 13

427 מיליון שקלים מכספי העמותה האסלאמית למען יתומים ונזקקים, הידועה בשם "סיוע 48", עוקלו אתמול (ראשון) בצו הוצאה לפועל של רשות האכיפה והגביה.

ארגון "שורת הדין" הוא שהביא לצו העיקול ועל פי הנטען הכספים מהעמותה יועדו לארגון חמאס בעזה. העיקול אושר על-ידי רשם ההוצאה לפועל, אביעד איגרא.

בבקשה להוצאה לפועל נכתב כי "מדובר כאן בהעברות של כספים ושווי כסף חוזרים ונשנים לידי החייב, ארגון החמאס. ניתן להסיק אפוא בקלות כי הזכות העתידה לקבלתן של הנכסים אצל החייב למעשה כבר נתגבשה והוכרזה על-ידי המחזיקים, מכוח מעשיה החוזרים והנשנים בעבר, ועל כן מתקיימת כאן הגדרת החוק לגבי 'זכות עתידה'".

צו העיקול,

למעשה, מדובר בהמשך לעתירת ארגון שורת הדין כנגד העברת כספי העמותה לארגון הטרור חמאס. העתירה הוגשה בשם משפחת גביש אשר ארבעה מבני משפחתם נרצחו בפיגוע ירי באינתיפאדה השנייה, לצורך מתן פיצויים עבורם, בהתאם לפסיקת בית המשפט המחוזי שניתן בתביעת הפיצויים שהוגשה בנושא.

רק לאחרונה חשף ארגון "עד כאן" יחד עם פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות את קשרי בכירי רע"מ לכאורה עם תנועת החמאס בעזה.

"קורבנות הטרור הצליחו היכן שהממשלה נכשלה, אמרה נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר. "צו העיקול יאפשר למשפחת גביש לממש את פסק דין בית המשפט המחוזי אשר ניתן בעניינם, לפיו הם זכאים לפיצויים אשר מגיעים לגובה של מאות מיליוני שקלים מארגון הטרור. ההחלטה לעקל את הכספים הללו היא צודקת ונכונה, ותיתן לנו לייבש את צינורות החמצן של הטרור ולמנוע מעמותה ישראלית של התנועה האסלאמית להעביר כספים לאויבים שלנו״.

ארגון "עד כאן" אשר חשף את פעילות עמותת "סיוע 48" הגיב להטלת צו העיקול על כספי החמאס שמצויים בידי העמותה: "ארגון "עד כאן" יחד עם פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות חשפו ערב אישור התקציב את קשרי בכירי רע"מ והתנועה האסלאמית עם חמאס, ואת המימון של עשרות מיליונים שהעבירה עמותת "סיוע 48" לרצועת עזה. אנחנו מברכים את ארגון "שורת הדין" על ההליך המשפטי שגרם לעיקול הכספים עבור משפחות נפגעי הטרור. אנו קוראים לממשלת ישראל לעצור את המימון לעמותות התנועה האסלאמית כדי למנוע זליגת כספים נוספים לחמאס. בימים אלו מקים ארגון "עד כאן" צוות חקירה מיוחד כדי לאתר כספים נוספים שמועברים מארגוני התנועה האסלאמית לגורמי טרור. עיקול הכספים הוא יום חג לציבור בישראל".

העמותה למען יתומים ונזקקים ("סיוע 48") למכתב שקיבלה שמבקש להוציא נגדה צו עיקול: "העמותה מבהירה כי לא קיבלה עיקול, אלא מכתב שמבקש להוציא נגדה צו עיקל. העמותה חוזרת ומדגישה כי היא פועלת מזה עשרות שנים אך ורק בהתאם לחוקי מדינת ישראל ולפי כל הכללים, ומקבלת את האישורים לפעילותה מהרשויות והגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל, ומעולם לא העבירה ולא תעביר כסף לחמאס. חבל שמתנהל ניסיון לגרור את העמותה לזירה הפוליטית ולנצל את פעילותה האזרחית הגלויה והמאושרת על ידי כל הגורמים של מדינת ישראל, למטרות פוליטיות".

בעמותה טענו גם כי הידיעה על עיקול הכספים איננה נכונה. לטענת העמותה, מדובר רק במסר פוליטי שמטרתו להמשיך בקמפיין ההסתה על העמותה ואין לו כל השפעה על המשך הפעילות. עוד צוין כי העמותה תגיב באופן רשמי דרך הצוות המשפטי ותפריך את כל ההשמצות.

השתתף בהכנת הידיעה: דניאל סיריוטי 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר