אורן קובי נאשם כי הקים מערך חברות "קש" והמשיך בפעילות עבריינית

קובי, ממקימי קבוצת "אדמה", נאשם כי הקים בחשאי מערך חברות נוסף על מנת להשיג הסדר נושים טוב והחזיק בחשבונות קש עשרות מיליוני שקלים • הוא נאשם בנוסף כי פעל באלימות קשה נגד אנשים שעבדו תחתיו, תוך תקיפה פיזית, איומים וסחיטה

אורן קובי בהארכת מעצרו בשנת 2016 , צילום: יוסי זליגר

אישומים נוספים נגד איש העסקים לשעבר: לבית המשפט המחוזי בת"א, הוגש היום (חמישי) כתב אישום מאוחד ומתוקן המצרף לאורן קובי, ממקימי קבוצת "אדמה", אישומים נוספים הנוגעים להתנהלותו ולפיהם, בעודו תחת חקירה פלילית ובהליכי פשיטת רגל בהם נתבע על ידי נושיו בסכום של כרבע מיליארד שקלים, הקים קובי בחשאי מערך חברות נוסף שתחום עיסוקן זהה לזה של קבוצת אדמה, תוך הסוואת שליטתו בחברות והצגת מצגי שווא. מטרתו הייתה להשיג הסדר נושים מיטיב בזמן שהוא החזיק בחשבונות קש עשרות מיליוני שקלים.

כזכור לפני יותר משנה וחצי, הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד קובי, לפיו בשנת 2012 הוא הקים את קבוצת "אדמה" שעסקה במסחר אופציות בלעדיות לקניית קרקע חקלאית. הקבוצה הציעה לקהל הרחב השקעה בנדל"ן חקלאי, אך בשל מעשי מרמה של קובי בשנת 2016 , קרסה קבוצת אדמה והוא עצמו נכנס להליכי פשיטת רגל ופירוק.

כאמור מאז הגשת כתב האישום, על ידי מערך החברות שהקים באמצעות רישומי חברות והקמת חשבונות כוזבים, בצוותא עם עו"ד שחר הנאשם עמו בכתב האישום, נהנה קובי מהכנסות בסך של כ-72 מיליון שקלים, אותם העביר אל "חשבונות קש" במטרה להסתיר את נכסיו מנושיו, מבית המשפט ומהרשויות.

קבוצת "אדמה" של אורן קובי שפשטה את הרגל, צילום: קוקו

קובי נאשם כי ניהל את מערך החברות בהונאה, בשליחת יד ובהפעלת אלימות קשה, בין היתר בסחיטה באיומים של עו"ד לשם גניבת כספים בהיקף של 3 מיליון שקלים מחשבונות נאמנות. קובי היה מופיע בביתו של העו"ד בשעת לילה מאוחרת ותוקף אותו במקל, תוך שהוא מאיים כי יקבור את משפחתו אם לא יגנוב את הכספים עבורו. הוא נאשם גם כי איים על "אשת קש" ממערך החברות שהקים, תקף וסחט אותה באיומים מפורשים כגון "אני שם אותך ואת אימא שלך בסגולה ליד אבא שלך ביום ראשון; חכי תראי מי זה אורן קובי הפעם... אני אראה של  מי החברה הזו בפעם האחרונה"; "ושוב תביני, קשה לך להפנים זה שהקמתי את העסק ושמתי על שמך; נגיע גם לבית קברות; הכל הולך".

על בסיס הנכסים שהצליח קובי להשיג בדרכיו האלימות, תוך הצגת מצג כוזב של מצבו הכלכלי ובאמצעות מצגי שווא שעו"ד שחר ביצע עמו בצוותא, אישר נשיא בית המשפט המחוזי הסכם נושים מיטיב שהסיר את המגבלות שהוטלו עליו. בנוסף לקבלת הסדר נושים מיטיב במרמה, עשה אורן קובי שימוש בכספים שהונה, השיג באלימות והלבין, על מנת לעמוד בתנאי התשלום שנקבעו, וזאת תוך הסתרת נכסיו ומניעת חשיפת מעשיו הפליליים בשימוש בצדדי ג'. הוא נאשם בנוסף כי העביר לשימושו האישי כ-19 מיליון שקלים.

בנוסף, ועל מנת לשלשל כספים לכיסו ולהתחמק ממס, העביר קובי לידיו מעל ל-8 מיליון שקלים מקופת אחת החברות לטובת צרכיו האישיים מבלי שנרשמו כמתחייב בספרי החברות. בנוסף, ועל מנת לשלשל כספים לכיסו, הוא השמיט עסקה בסכום של מעל למיליון שקלים מרישומי החברה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר