"הכו באגרופים ובאמצעות אלה": אב ושני בניו מואשמים בדקירת נער בן 17

באירוע נוסף שתועד במזרח ירושלים, תושב נדקר על ידי צעיר בשל סכסוך בין השניים • שני מקרי התקיפה שהתרחשו ותועדו במצלמות האבטחה, הובילו להגשת כתבי אישום נגד התוקפים

תיעוד מקרה הדקירה במזרח ירושלים , צילום: דוברות המשטרה

מקרה אלימות מזעזע בעיר הבירה: יחידת התביעות של משטרת ירושלים הגישה בסוף השבוע שעבר כתב אישום נגד אב, כבן 43, ושני בניו, בני 17 ו-18, תושבי שכונת פסגת זאב שבצפון ירושלים. השלושה מואשמים בתקיפתו של נער אחר, גם הוא תושב השכונה, באמצעות סכינים ואלות.

הרקע לאירוע הוא סכסוך קודם בן הקורבן לאחד הנאשמים. האירוע תועד כולו במצלמות האבטחה ברחוב, אשר הגיעו לידי "ישראל היום". מחקירת האירוע על ידי תחנת שפט שבמשטרת ירושלים, עולה כי הקטין בן ה-17 שנדקר, סיים לפני מספר חודשים לרצות עונש מאסר בגין תקיפתו של אחד הנאשמים לפני שנה. לפני כשבועיים הוא נצפה על ידי שלושת הנאשמים מסתובב בשכונה. הם יצאו מביתם כאשר הם מצוידים באלה מתקפלת ובשני סכינים והמתינו לו בסמוך לביתם. כאשר הבחינו בו התקרבו לעברו ואילו הקורבן שלף מיכל גז מדמיע והחל לרסס.

תיעוד תקיפת הנער בפסגת זאב // צילום: דוברות המשטרה

השלושה, כך על פי כתב האישום, החלו לרוץ לעברו והוא ברח תוך שהוא מרסס את הגז. באזור תחנת הרכבת הקלה של פסגת זאב הצליחו השלושה לתפוס אותו, החלו להכות אותו באגרופים ובבעיטות בכל גופו, היכו אותו באמצעות האלה עד שהיא נשברה ולאחר מכן דקרו אותו בסכינים ונמלטו מהמקום. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לקטין טיפול ופינו אותו לבית החולים במצב בינוני עד קשה. שוטרים שהגיעו לזירה אספו ממצאים ועדויות וזמן קצר לאחר מכן הגיעו שלושת הנאשמים לתחנת המשטרה. הם נעצרו ונחקרו ומעצרם הוארך. כאמור, בסוף השבוע הוגש נגדם כתב האישום בגין עבירות של תקיפה.

בתוך כך, באירוע נוסף שהתרחש גם הוא לפני כשבועיים ותועד אף הוא במצלמות האבטחה, נדקר תושב מזרח ירושלים על ידי צעיר תושב האזור גם הוא וזאת על רקע סכסוך בין שניהם ובעיקר בשל העובדה כי הנדקר מנע חודש לפני כן מהנאשם בדקירה להיכנס לסלון היופי של ארוסתו.

דקירת תושב מזרח ירושלים על ידי צעיר תושב האזור // צילום: דוברות המשטרה

מחקירת האירוע על ידי שוטרי תחנת שלם, עלה כי הנאשם איתר את הקורבן ותקף אותו באמצעות סכין. הוא דקר אותו בראשו וכאשר זה נמלט מהמקום, הוא רדף אחריו ודקר אותו עוד פעמיים. הנדקר הגיע לתחנת המשטרה אשר נמצאת ממש בסמוך, ביקש עזרה ולאחר מכן פונה לטיפול רפואי. בתום פעולות חקירה מהירות ושימוש באמצעים טכנולוגיים, איתרה המשטרה את החשוד במעשה. הוא נעצר וכאמור, היום הוגש נגדו כתב האישום.

במשטרת מחוז ירושלים אמרו כי "בהתאם למדיניות מפקד המחוז, ניצב דורון תורגמן, יחידות המשטרה במחוז ירושלים הונחו לטיפול נחוש ובלתי מתפשר נגד האלימות החמורה ובמבצעיה".
ראש משרד החקירות של תחנת שפט פקד דוד כהן אמר: "אירועי האלימות שמתרחשים בגזרה מטופלים מיד. אנחנו לא מתפשרים בהפעלת כל האמצעים והכוחות שיש לנו באיתור מעורבים ואיסוף הראיות. המטרה היא למצות את הדין עם עבריינים אלימים שפוגעים בציבור ולהרחיקם מהרחוב וכך עשינו במקרים אלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר