החייל מסרטון ההמרדה הודח משירות מילואים: החשדות - מרי, אי ציות לפקודות והתנהגות בלתי הולמת

המשטרה הצבאית זימנה לחקירה את חייל המילואים שלושה ימים לאחר פרסום הסרטון • עורך דינו: "מרשי זכאי ליחס הולם, לבטח שלא בחקירת מצ"ח, עת שהמסלול הנכון והמתאים יותר היה דווקא הדין המשמעתי" • החייל שוחרר ונקרא לחקירה מחדש

סרטון ההמרדה. לוחם המילואים זומן לחקירת מצ"ח. צילום: ללא

המשטרה הצבאית פתחה בחקירה נגד לוחם המילואים שצילם סרטון הקורא למרד בשר הביטחון והרמטכ"ל. בתום החקירה הוא שוחרר, אך לאחר כמה דקות נקרא שוב לחקירה בעקבות "הוראה מלמעלה". לסוף הוחלט כי החייל יודח באופן מיידי משירות מילואים.

"לא נקשיב לשר הביטחון ולא לרמטכ"ל": סרטון ההמרדה ששיתף יאיר נתניהו// השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

שלושה ימים לאחר שפורסם הסרטון ובו נראה "איש מילואים" הקורא למרד בשר הביטחון יואב גלנט ונגד הרמטכ"ל הרצי הלוי, זימנה המשטרה הצבאית החוקרת את לוחם המילואים לחקירה בחשד למרי, הסתה למרי, אי ציות לפקודות והתנהגות בלתי הולמת.

"לא קרא לסרבנות ולא סירב לפקודה"

במכתב ששלח עורך דינו שי גלילי הוא מציין בשם מרשו לעניין האישומים של "הסתה למרי", או ביצוע "מרי": "אטען ואבאר בזאת כי במסגרת הסרטון בו הופיע מרשי, זה האחרון, לא קרא לסרבנות או לסירוב לציית ל"פקודה מחייבת בצבא".

עוד הוסיף עו"ד גלילי: "לגבי עבירת "אי ציות לפקודות": מרשי מעולם לא סירב לציית לפקודה שניתנה לו, והרכיב המרכזי בעבירה מסוג זו, קרי "עצם קיומה של פקודה", איננו בנמצא; לא ברור הכיצד שורבבה עבירה זו לתוך חקירתו של מרשי, עת שמעולם לא ניתנה פקודה בפועל שהוא נמנע מלקיימה, וממילא החוקר האמון על החקירה לא פירט כל תשתית עובדתית לתחולתה של עבירה זו".

לגבי עבירת "ההתנהגות הבלתי הולמת": הנני לציין כי עבירה מסוג זו, יוחדה רק לחיילים בעלי סמכות פיקודית, קרי, רק "למפקדים", בעוד שמרשי איננו בעל סמכות פיקודית ואיננו מוגדר כמפקד במסגרת תפקידו בשרות המילואים.

בשם החייל כתב עוד עורך דינו: "אין לי אלא גם להזכיר את העובדה כי מרשי הינו חייל מילואים המגויס כבר מתחילת המלחמה, באופן שהביאה לפגיעה אנושה בפרנסתו ובמשפחתו. מרשי הקריב ומקריב רבות למען מדינת ישראל ולהגנה על בני עמו. מרשי זכאי ליחס הולם, לבטח שלא בדרך פתיחתה של חקירת מצ"ח, עת שהמסלול הנכון והמתאים יותר היה דווקא הדין המשמעתי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר