בשל טענות למינוי מקורבים: בג"ץ הורה לעצור את ההליכים למינוי דיינים

ההרכב בראשות השופט אלכס שטיין הורה למדינה להשיב לטענות בתוך חודש • לפני כשבועיים פורסם ב"ישראל היום" על רשת הקשרים בין המועמדים לדיינות לדמויות פוליטיות ורבניות

הגיש מענה טלפוני לשאלות הלכתיות. בניין הרבנות הראשית (להמחשה). צילום: אורן בן חקון

בעקבות טענות לניגוד עניינים: בית המשפט העליון הורה לעצור את ההליכים בוועדה למינוי דיינים. העתירה נגד שר הדתות מיכאל מכליאלי (ש"ס) הוגשה על ידי עו"ד בתיה כהנא דרור, עמיתה במכון הרטמן.

ההרכב בראשות השופט אלכס שטיין הורה למדינה להשיב לעתירה בתוך חודש, ועד אז לעצור את כל הליכי המינוי. לפני כשבועיים פורסם ב"ישראל היום" על רשת הקשרים בין המועמדים לדיינות לדמויות פוליטיות ורבניות. הוועדה הייתה צריכה להתכנס מחר ובמהלך השבוע על מנת להשלים שורת מינויים.

הקשרים המשפחתיים של המועמדים לדיינות, צילום: ללא

העותרת עו"ד כהנא דרור מסרה: "לצערי, בחסות המלחמה, נעשה מחטף מביש, על ידי אותן מפלגות מגזריות, שאינן שותפות למאמץ המלחמתי, אך מחלקות ביניהן את עור הדוב, וקובעות באופן לא דמוקרטי ובהתאם לשיקולים אישיים, משפחתיים ופוליטיים את צביון בתי הדין הרבניים לשנים הבאות. משפחות לאו, רלב"ג, דרעי ויוסף נוהגות בבתי הדין הרבניים כנחלה פרטית שלהן. והנפגעים הם אזרחי ישראל הנזקקים לשירותי בית הדין מכוח החוק".

ארגון "קולך" מסר בתגובה: "בית הדין הרבני עוסק בדיני נפשות, היות שהוא המוסמך לדון במעמד האישי, ובכלל זאת בתיקי גירושין. לא יעלה על הדעת שמקום זה ינוהל בניגוד עניינים מופגן, כפי שניסתה הועדה לעשות. יש לשאוף להגיע ליום שבמקום מקורבים ימנו לשם סוף סוף גם נשים, שנפגעות ממוסד זה לא מעט"

מארגון "עתים" נמסר: "באין ממשלה מתפקדת בישראל, אולי בית המשפט העליון יצליח לשים סוף לנפוטיזם וניגוד העניינים בוועדה למינוי דיינים. הדבר היחיד שהממשלה וזרועותיה השונות יודעים לעשות זה מינויי ג'ובים למקורבים, בדגש על קרובי משפחה, וקידום האינטרסים שלהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר