מסר מידע מסווג לאזרחים: פרטים חדשים על פרשת הסרן המתחזה

בית המשפט קיבל את עתירתם של ח"כ אלמוג כהן ושל הפרקליטות • לפי כתב האישום, הקצין המתחזה נכנס אל חדרי מבצעים ומודיעין בפיקוד דרום ואף שכנע קצינים אחרים לכתוב לו כתבי הסמכה • בחקירת המשטרה לא עלה כי האזרח המתחזה פעל בשליחות של גורם כלשהו

התחזה לקצין ותיעד מידעים סודיים. צילום אילוסטרציה. צילום: יהושע יוסף

בית המשפט המחוזי בבאר שבע התיר היום (שני) לפרסם את כתב האישום שהוגש נגד אזרח אשר התחזה לקצין ותיעד מידעים סודיים. לפי כתב האישום, אין מידע כי האזרח פעל בשליחות של מישהו וכי אין מידע כי העביר את המידע הסודי לגורמים זרים. עוד לפי כתב האישום, כי תוך התחזות לקצין בדרגת סרן, נכנס אל חדרי מבצעים ומודיעין בפיקוד דרום ואף שכנע קצינים אחרים לכתוב כתבי הסמכה לתפקיד קצין מודיעין.

מגיש העתירה לפרסום הפרטים. ח"כ אלמוג כהן, צילום: אורן בן חקון

מי שביקש לצמצם את איסור הפרסום בתיק הוא ח"כ אלמוג כהן וכן פרקליטות מחוז דרום בעצמה - זאת לאחר שציוציום מרומזים של ח"כ כהן גרמו לרבים להבין כי לחבר הכנסת מידע על אודות בגידה נגד המדינה סביב טבח השביעי באוקטובר, בעוד שאין כל ראיות לכך. לאחר שהמדינה חשפה פרפרזה על אודות כתב האישום אמר ח"כ כהן בראיון כי ישנו מידע רב וחמור יותר שמוסתר ומטיוח "אם תבינו מה הוא עשה אתם לא תשנו בלילה", אף שכאמור כתב האישום שפורסם היום שולל את רמיזות חבר הכנסת.

כאמור, בחקירת המשטרה לא עלה כי האזרח המתחזה פעל בשליחות של גורם כלשהו, לא כל של כן גורם זר, וכן לא העביר את מידע שאסף לגורמים עוינים. לפי כתב האישום, הוא מסר את המידע לאזרחים ולקצינים אחרים עמם נפגש כאשר נכנס לבסיסי צה"ל.

לפי כתב האישום, הוא שכנע קצין לחתום לו על מסמך שלפיו הוא רשאי לגייס מילואים בעצמו. בהזדמנות אחרות אפשרה לו קצינה לשלוח לו הודעות מחשבון הווצאפ שלה וכך אישר לעצמו גישה לבסיס. במקרה אחר הוא נכנס יחד עם קצין אחר אשר הכניס אותו במכוניתו. בכתב האישום נכתב כי נחשף למידע ברמת סודיות גבוה ביותר, לרבות סדרי כוחות ועוד.

"שכנע קצין לחתום לו על מסמך שלפיו הוא רשאי לגייס מילואים בעצמו", דרגות קצינים, אילוסטרציה, צילום: דרגות קצינים, אילוסטרציה

מטעם עו״ד עדי ריגשטיין אייזנר, סנגוריתו של הנאשם נמסר: "לאחר 7.10 הגיע הנאשם, קצין במילואים, בתיאום עם קצין ביחידה הרלוונטית, במטרה לתרום ולסייע לצבא בכל המתבקש לאור האירועים הקשים ופתיחת המלחמה. כפי שעולה בבירור מכתב האישום פעולותיו עזרו ותרמו לביטחון המדינה. חשוב להדגיש כי המידע המדובר לא נדון ולא נחשף כלפי גורמים עוינים, גורמי חוץ או גורמי תקשורת, ונשאר כולו בתוך גדרי הצבא.
יש להצר על הניסיון להפוך את הנאשם לכלי ניגוח פוליטי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר