מחדל ביטחוני: התחזה לקצין, נחשף למידע סודי - וחלק אותו עם גורמים אזרחיים

הותר לפרסום: אזרח ישראלי התחזה לקצין במילואים בדרגת סרן, השיג מידע סודי ושיתף אותו עם גורמים מחוץ לצה"ל • הוא נעצר ונחקר בעקבות חשדות שהתעוררו בצה״ל • בפרקליטות הבהירו: "הוא לא פעל בשליחות גורמים עוינים"

התחזה לסרן ונחשף למידע סודי (אילוסטרציה). צילום: חיים גולדברג / פלאש 90

הותר לפרסום כי בתום חקירה משותפת של שב״כ והיחידה הארצית לחקירות בין לאומיות בלהב 433, הגישה היום (רביעי) פרקליטות מחוז דרום כתב אישום בעניינו של אזרח ישראלי, בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

תיעוד: גניבת נשק מבסיס בא"ח צנחנים (ארכיון)

על פי המתואר בכתב האישום, ב-7 באוקטובר בשעות הבוקר, לאחר שהחלה מתקפת הטרור של חמאס, הצטרף הנאשם לפעילות צה״ל, למרות שלא זומן למילואים, ותוך שהוא מתחזה לקצין בדרגת סרן.

הותר לפרסום: מחדל ביטחוני

על אף אי השתייכותו למערכת הצבאית, השיג הנאשם גישה למידע סודי, תיעד מידע מסווג, ואף חלק מידע סודי עם גורמים אזרחיים וצבאיים שאינם מוסמכים לכך. לאור זאת, הנאשם נעצר ונחקר.

בין היתר, העבירות שמיוחסות לנאשם בכתב האישום: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מסירת ידיעה סודית, החזקת ידיעה סודית ללא סמכות לכך וכניסה למקום צבאי.

על פי ממצאי החקירה, הנאשם לא פעל בשליחות גורמים עוינים ולא מסר מידע סודי שהיה ברשותו. מצה"ל נמסר כי "מדובר באירוע חמור שתוחקר במקביל להגשת כתב האישום והופקו הלקחים בהתאם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר