עתירה ראשונה נגד חוק החמץ: "לא תהיה בישראל משטרת דת"

תנועת "ישראל חופשית" פנתה לבג"ץ בעקבות המקרה שבו נאסר על אישה בהיריון להכניס מזון לא כשר לפסח לבית החולים לניאדו

הגבלות הכנסת החמץ בכניסה לביה"ח רמב"ם, חיפה, צילום: רמב"ם חיפה

תנועת "ישראל חופשית" הגישה היום (שלישי) עתירה לבג"ץ נגד חוק החמץ. יוזמי העתירה מציינים כי הזדרזו להגישה עקב המקרה שאירע ביום ראשון השבוע, שבו סורבה אישה בהיריון בכניסה לבית החולים לניאדו, לאחר שהתגלו ברשותה ופלים שאינם כשרים לפסח. 

חוק החמץ קובע כי ביכולתם של מנהלי בתי החולים להחליט אם לאסור על הכנסת חמץ למחלוקות במהלך חג הפסח. ב"ישראל חופשית" מציינים  בניגוד לסברה הרווחת סמכויות החוק מאפשרות לבית החולים רק לידע בנוגע להחלטת מנהל בית החולים, ואין באפשרותו למנוע מאזרחים לצרוך מאכלים מסוימים או למנוע כניסה עמם. החוק אושר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת בשבוע שעבר.

בית החולים לניאדו, צילום: דני מרון

אורי קידר מנכ"ל תנועת ישראל חופשית ציין כי: "אסור לקבל מצב שבו בית החולים לניאדו ממשיך להתעלם מהחוק בצורה בוטה ולפגוע במטופלות והמטופלים שלו. בית החולים מקבל מאות מיליוני שקלים מכספי הציבור בשנה, הוא כפוף לחוק גם אם מנהליו חושבים אחרת.

"אנחנו מתכוונים לוודא שגם בלניאדו וגם בכל בית חולים אחר לא ימנעו מאנשים שנמצאים ממילא במצב לא נוח, שהביא אותם מלכתחילה לבית החולים, לסבול מחיטוט אגרסיבי בתיקים והחרמת האוכל שלהם. לא תהיה בישראל משטרת דת, גם אם יש כמה מבולבלים שחושבים אחרת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר