לאחר שעורר סערה: חוק החמץ אושר סופית במליאה

על פי הצעת החוק, שיזם ח"כ משה גפני, מנהל בית חולים יוכל לקבוע אם לאפשר הכנסת חמץ במהלך החג • לפיד: "החוק יפגע בשמירה על פסח" • מרכז עדאלה: "נצטרך לסמוך על מנהלי בתי החולים שיקפידו שלא לקבוע הסדרים שימנעו מחולים לבחור"

ח"כ משה גפני, צילום: דודו ועקנין

חוק החמץ שיזם חבר הכנסת משה גפני עבר היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית ואושר סופית במליאה. 

על פי הצעת החוק, מנהל בית חולים יוכל לקבוע אם לאפשר הכנסת חמץ בפסח. לפי הנוסח הנוכחי, הוראות איסור או הגבלה של הכנסת חמץ יפורסמו באופן קבוע באתר האינטרנט של בית החולים. גם בבית החולים יוצב שילוט בדבר ההוראות האמורות. בנוסף, רשאי המנהל להסמיך עובד ליידע את הבאים בשערי בית החולים בדבר ההוראות שנקבעו.

חמץ מחוץ לבית החולים בהחלטת מנהל, צילום: איתיאל ציון

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר על החוק: "התחיל תהליך שפירק את חג הפסח. יותר ויותר אנשים אמרו אוקיי מנסים לכפות עלי אז התשובה היא לא, כי יש לי זכויות ולא יכפו עלי את היהדות.
מה שאתם עושים עכשיו, מה שאתם עושים עכשיו יכפיל את זה וישלש את זה".

מרכז עדאלה, שהיה מבין מגישי העתירות לבג״ץ נגד איסור הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח: "הכנסת אישרה חוק שנועד לעקוף את הכרעת בג"ץ, כדי למצוא נתיב שיאפשר למנהלי בתי חולים להנהיג כפייה דתית. מאחר שהפגיעה בחופש הדת ובחופש מדת מנוגדות לזכויות יסוד שפסק הדין ניסה להגן עליהן, אין פלא שיוזמי החוק גם עומדים על קידום פסקת ההתגברות. יש לקוות שמנהלי בתי החולים יקפידו שלא לקבוע הסדרים שימנעו מחולים, מבקרים ועובדי בתי החולים מכל קבוצות האוכלוסייה לבחור באופן חופשי מה הם יאכלו בהתאם לרצונם החופשי ועל פי אמונתם".

נכון לרגע זה, יואב גלנט טרם קיבל מנתניהו מכתב פיטורים מתפקיד שר הביטחון, וממשיך לעבוד כרגיל. ח"כ אריה דרעי מנסה לתווך בין הצדדים. אם פיטוריו של גלנט יכנסו לתוקף, השר אבי דיכטר מועמד מוביל להחליפו, זאת לאחר שראש הממשלה ימנה כשלב ראשון ממלא מקום לשלושה חודשים.

גלנט. עדיין שר הביטחון, צילום: אורן בן חקון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר