חוק החמץ יצא לדרך: כך האיסור נראה בבתי החולים

ביה"ח רמב"ם הציב שלט הכוונה גדול בכניסה למרכז הרפואי המפרט את הוראות החמץ לחג • על אף ההגבלות, הובהר כי לא יתבצע חיפוש בכלי הנכנסים ולא תתבצע "אכיפה" בכותלי ביה"ח

מגבלות החמץ בכניסה לביה"ח רמב"ם חיפה, צילום: רמב"ם חיפה

פסח ראשון בצל חוקי החמץ: לאחר העברת חוק החמץ בכנסת, בבית החולים רמב"ם שבחיפה נערכים להגביל את כניסת המטופלים ובני משפחותיהם עם מאכלים שאינם כשרים לפסח. לצורך כך, הציב בית החולים שלט הכוונה גדול בכניסה למרכז הרפואי.

השלט מסביר למבקרים לגבי החוק החדש בארבע שפות ומפציר למבקרים להתחשב בשומרים על הכשרות ולהימנע מהכנסת חמץ לשטח בית החולים. על אף יישורא הקו עם החוק החדש, בית החולים הבהיר כי לא יתבצע חיפוש בכלי הנכנסים ולא תתבצע "אכיפה" בכל הנוגע לחמץ בשטח בית החולים.

הגבלות הכנסת החמץ בכניסה לביה"ח רמב"ם, חיפה, צילום: רמב"ם חיפה

הבוקר (ראשון), קראת חג הפסח הקרב ובא, התאחדו מנהלים מהמגזר העסקי, ההייטק, התקשורת, מנהיגי ארגונים חברתיים, מנהיגי קהילות ורבנים סביב הצעה חדשה בנוגע לשיח על החמץ, שמטרתה למנוע את המשך הקיטוב בעם. 

במכתב התייחסו לחוק החמץ שאושר בחודש שעבר: "לאחר תקופה קשה של שסע חברתי שלא ידענו כמותו, נחקק חוק החמץ. הנסיבות שהביאו מלכתחילה לצורך בחקיקתו מצערות וטוב אילו נסיבות אלו לא היו באות לעולם. לא כך נכון לנהל דיון על הזהות שלנו".

בין החתומים על המכתב: הרב דוד סתיו יו"ר ארגון רבני צוהר, בת-שבע משה, יו"ר יוזמות עתיד וחברת ועד מנהל עמותת אופנים ותנועת אור, אלה אלקלעי, יו"ר שדולת הנשים בישראל, איילת צרפתי רוזן, מנכלית אידיגיטל ואורנה פסח מנכ"לית IMPACT.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר