בחמאס חוששים: מותו של נשיא איראן יאפשר לישראל להרחיב את המלחמה בעזה

על רקע העיסוק העולמי הגובר בהתרסקות המסוק האיראני, בארגון הטרור מודאגים שצה"ל ינצל את המצב כדי לפעול ללא הפרעה • "ישראל שואפת להביא לקריסה מנהלית, ביטחונית וחברתית בעזה", אומר גורם המקורב לחמאס • "נתניהו מתכוון להרחיב את המלחמה ושלח עוד חטיבה לרפיח"

תיעוד מפעילות לוחמי עוצבת הקומנדו במזרח רפיח // דובר צה"ל

מאז מותם של נשיא איראן איברהים ראיסי, שר החוץ האיראני והבכירים הנוספים בהתרסקות המסוק באיראן, בחמאס חוששים שהעיסוק הבינלאומי במותו של ראיסי, ובהתפתחויות במדינה שבאו אחריו, מאפשר לישראל להמשיך להעמיק את התמרון הקרקעי ברצועת עזה.

בחמאס התאמצו לפרסם הודעות אבל, שנועדו עבור ההנהגה האיראנית. בהודעה היום (יום שני)  נכתב כי בחמאס שולחים תנחומים בעקבות התרסקות המסוק, ו"מביעים סולידריות" עם העם האיראני. אולם, בארגון הטרור מוטרדים מהעיסוק התקשורתי הגובר באירוע.

זירת ההתרסקות של מסוקו של נשיא איראן ראיסי, צילום: ללא

"המלחמה בעזה עוברת את אחד השלבים המסוכנים ביותר שלה", העיר היום אחד הפרשנים המקורבים ביותר לחמאס, "יש פגיעה בסגל הכללי של המשטרה (של חמאס) ובוועדות העממיות הכלליות. ישראל שואפת להביא לקריסה מנהלית, ביטחונית וחברתית. היא מנצלת את העיסוק של העולם בהתרסקות המסוק האיראני". לדבריו, ישראל הגבירה את התקיפות שלה ברצועת עזה.

"הסלימו את הלחץ על הכיבוש"

גורם פלשתיני אחר, המזוהה עם חמאס, התייחס לדיווחים בישראל על המגעים לעסקת חטופים: "התקשורת הישראלית מפרסמת חדשות על החייאת המשא ומתן לעסקה. כל הדברים האלה ריקים מתוכן ומהווים לוחמה פסיכולוגית. הכיוון של ממשלת נתניהו והצבא שלה הוא להרחיב את המלחמה. רק היום הם שלחו חטיבה נוספת לרפיח".

הוא גם העביר מסר לפלשתינים: "אם אתם רוצים לסייע לעזה, תתמקדו ביוזמות סיוע שיקלו עליהם את אש המלחמה. הסלימו את הלחץ על הכיבוש ועל בעלי בריתו המערביים והערביים, כדי להגביל את אורך המלחמה. אל תסיחו את דעתכם עם הפצת תקוות כוזבות לעסקה קרובה".

כוחות צה"ל במזרח רפיח (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

אתמול (ראשון), חיל האוויר חיסל את המחבל זאהר חולי המכונה "אבו חאמד", שבמקביל לתפקידו בזרוע הצבאית בחמאס, שימש כבכיר במשטרה של ארגון הטרור במחנות הפליטים שבמרכז רצועת עזה. מקורות פלשתיניים דיווחו בימים האחרונים על חיסולם של מחבלים רבים באזור ג'באליה ורפיח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר