בחמאס מאיימים: "תקיפה ישראלית ברפיח תוביל לפיצוץ המו"מ על עסקת חטופים"

בארגון הטרור מסמנים את רפיח בתור הקו האדום למתקפה קרקעית של צה"ל ומאיימים שמתקפה שכזו תסיים את השיחות • נתניהו, מנגד, הורה להיערך לפעולה ברפיח ואמר: "אלו שאומרים לנו שאסור לפעול ברפיח, בעצם אומרים לנו להפסיד במלחמה"

ערי האוהלים ברפיח (ארכיון). צילום: אי.פי.אי

מקור בכיר בארגון הטרור חמאס שלח היום (ראשון) מסר מאיים לישראל באמצעות ערוץ הטלוויזיה של הארגון, אל-אקצא: "מתקפה של צה"ל על רפיח משמעה פיצוץ שיחות המשא ומתן על עסקת חטופים". הדברים מגיעים על רקע החלטתו של ראש הממשלה נתניהו להורות לצה"ל ומערכת הביטחון להיערך לפעולה כנגד גדודי רפיח של חמאס - וכן לפינוי האוכלוסייה האזרחית מהאזור.

 

נתניהו הסביר את החלטתו בראיון לרשת ABC האמריקנית ואמר: "אנחנו הולכים לעשות את זה, ולתפוס את מחבלי חמאס הנותרים ברפיח, המעוז האחרון. זה חלק מהמאמץ המלחמתי שלנו לחלץ אזרחים מהסכנה, וחלק מהמאמץ של חמאס הוא הפוך - לשמור עליהם בסכנה", הוסיף. "אלו שאומרים לנו שאסור לנו לפעול ברפיח, בעצם אומרים לנו להפסיד במלחמה. ולאפשר לחמאס להמשיך להתקיים שם". 

ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו במרחק נגיעה מניצחון" || לע"מ

מנגד, גוברים הקולות בעולם המערבי שמתנגדים לפעולה של צה"ל ברפיח. שר החוץ הבריטי וראש ממשלתה של בריטניה לשעבר, דיוויד קמרון התייחס אף הוא הבוקר לכניסה קרקעית של צה"ל לעיר השוכנת בדרום הרצועה ואמר: "מודאג מהאפשרות תקיפה של צה"ל ברפיח והשלכותיה ההומניטריות". גם דובר הבית הלבן ג'ון קירבי הביע חשש מפעולה קרקעית ברפיח ואמר "כל פעולה צבאית גדולה ברפיח בזמן זה, בנסיבות אלה, כשיותר ממיליון פלשתינים מחפשים שם מקלט, ללא התחשבות ראויה בביטחונם תהיה אסון, ואנחנו לא נתמוך בה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר