נתניהו בראיון לתקשורת האמריקנית: "מי שאומרים לנו לא לפעול מרפיח - דורשים מאיתנו להפסיד במלחמה"

על רקע ההערכות של לתקיפה באזור רפיח, התראיין רה"מ לרשת ה-ABC • במהלך הראיון אמר כי ישראל תאפשר מעבר בטוח לתושבי הרצועה • כשנשאל לאן הפלשתינים אמורים להתפנות, השיב כי "עובדים על תוכנית מפורטת"

נתניהו בראיון. צילום: אי.בי.סי

על רקע ההערכות של ראש הממשלה לתקיפה באזור רפיח ברצועת עזה ולפנות ממנה את האוכלוסייה האזרחית, התראיין נתניהו לרשת ה-ABC האמריקנית ואמר כי "הניצחון בהישג יד".

"אנחנו הולכים לעשות את זה, ולתפוס את מחבלי חמאס הנותרים ברפיח, המעוז האחרון", אמר בראיון. 

ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו במרחק נגיעה מניצחון" // לע"מ

ההודעה שמסרה ביום שישי לשכת רה"מ כי נתניהו הורה לצה"ל ומערכת הביטחון להיערך לפעולה כנגד גדודי רפיח של חמאס - וכן לפינוי האוכלוסייה האזרחית מהאזור, הגיעה רקע דאגה אמריקנית מפעולה באיזור. כאשר יום לפני כן נמסר ממחלקה המדינה האמריקנית כי פעולה כזו "יכולה להוביל לאסון". 

ערי האוהלים ברפיח (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

"אני מסכים עם האמריקנים", אמר נתניהו. "אנחנו הולכים לפעולה הזו בזמן שנאפשר מעבר בטוח לאוכלוסייה האזרחית על מנת שיוכלו לעבור". כשנשאל לאן הפלשתינים אמורים לעזור, השיב נתניהו כי "עובדים על תוכנית מפורטת".

"זה חלק מהמאמץ המלחמתי שלנו לחלץ אזרחים מהסכנה, וחלק מהמאמץ של חמאס הוא הפוך - לשמור עליהם בסכנה", הוסיף. "אלו שאומרים לנו שאסור לנו לפעול ברפיח, בעצם אומרים לנו להפסיד במלחמה. ולאפשר לחמאס להמשיך להתקיים שם". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר