קרב מאסף: איך יפעלו המפלגות בשעות האחרונות שלפני היום המכריע?

מתח שיא: פחות מיממה לפתיחת הקלפיות - המפלגות נלחמות על כל קול • בדקנו עם מומחים מה יעשו המטות ואיך צפוי "קמפיין הגעוואלד" להשפיע • ההסכמה הרווחת: צריך להתמקד בהבאת המצביעים לקלפיות • "אם לא יישלף שפן משמעותי ברגע האחרון - לא נותר הרבה לעשות"

פעילי הליכוד נותרו נאמנים (ארכיון), צילום: קוקו

מערכת הבחירות הגיעה לישורת האחרונה ופחות משתי יממות נותרו עד לסגירת הקלפיות ולפרסום התוצאות. בדקנו עם מומחים כיצד צפויות המפלגות השונות לנצל את הזמן שנותר כדי למקסם את כמות המצביעים שייתנו להן את קולם ואיך ישפיעו הקמפיינים של הדקה התשעים על התוצאות.

"עבודה משמעותית ברשתות החברתיות"

בכיר באחת המפלגות הגדולות הסביר כי כעת על המטות להתמקד בהבאת המצביעים לקלפיות, ולמפלגות הוותיקות והמשמעותיות יהיה יתרון יחסי. "במפלגות שקיימו פריימריז יכנסו את פעילי השטח וימקדו אותם בפנייה לכל מצביע פוטנציאלי", הסביר, "המפלגות האלו יפעילו את ראשי הסניפים ואת הפעילים כדי לעבור שם-שם ולוודא שהאנשים הצביעו בפועל". 

לגבי תוכן התעמולה, הוא הבחין בין שתי המפלגות הגדולות - לבין אלו הקטנות יותר. "הליכוד וכחול לבן יקראו להצביע דווקא להם, כי המפלגה הגדולה ביותר צפויה להרכיב את הממשלה ", הסביר, "הליכוד יתריע שהנה הוא עומד להפסיד, ואילו כחול לבן תגיד: 'אנחנו ממש קרובים לניצחון - צאו להצביע לנו'.

בחירות 2019 - סיקור נרחב:

כך יזרמו התוצאות למרכז השליטה של ועדת הבחירות המרכזית

המדריך לעובדים ביום הבחירות

"ויתור על הרוטציה לא יזיז רבע מנדט"

המיליונים והבחירות: מי מסתכן בגירעון?

"הקמפיין הזה של שתי המפלגות, הוא סוג של 'קמפיין געוואלד' שינגוס במפלגות הקטנות ולכן נראה את איחוד מפלגות הימין והימין החדש מימין ואת מפלגת העבודה ומרצ משמאל - קוראות להצביע דווקא להן בטענה שזה מה שיחזק את הגוש וייתן לו כוח אידיאולוגי אמיתי".

הבכיר הוסיף והתייחס גם למפלגות המרכז שמתנדנדות סביב אחוז החסימה ובהן כולנו של משה כחלון וגשר של אורלי לוי-אבקסיס. לדבריו, "המפלגות שבמרכז ילכו על התיוג של השפויים ושל הקול המרכזי בחברה הישראלית ויטענו שהצבעה להן תיתן נורמליות לכלל המערכת". 

באשר לאמצעי התעמולה הוא הסביר כי ההתפתחות הטכנולוגית תשפיע כמובן גם על יום הבחירות. "מה שנראה זו עבודה משמעותית ברשתות החברתיות ובטלפונים", הוסיף, "כלל המפלגות מבינות שהיום הציבור מצוי ברשת ולכן יושקע מאמץ גדול מאד בתחום הזה - גם על מנת לברר אם המצביעים יוצאים להצביע".

"'קמפיין הגעוואלד' מיצה את עצמו"

היועץ האסטרטגי יוסי טאטיקה ("טאטיקה תקשורת") סבור כי בשלב הזה, לא נותר הרבה מקום להטיית קולות אלא בעיקר לשמירתם. "הנקודה המרכזית כרגע היא לעבור אדם-אדם מחברי המפלגה והתומכים שלה ולברר שהם באמת הולכים להצביע. כלומר, ממש לגרום לאנשים ללכת להצביע".

לגבי התוכן הוא הוסיף כי "אם לא יישלף שפן משמעותי ברגע האחרון - לא נותר הרבה לעשות. 'קמפיין הגעוואלד' הגאוני של ביבי מהבחירות הקודמות מיצה את עצמו וכולם משתמשים בו. דווקא מפלגה שלא תצעק 'געוואלד' אלא תתמקד בתוכן כנראה תצליח קצת יותר - כי כולם צועקים ולכן הקמפיין הזה לא ילך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר