יו"ר בית הנבחרים בארה"ב: "נזמין את נתניהו לנאום בפני הקונגרס"

מייק ג'ונסון ציין כי ההזמנה היא "מפגן תמיכה בממשלת ישראל" • הוא מתכוון להזמין את רה"מ ללא קשר לשאלה אם מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, יסכים להזמנה משותפת • נוסף על כך יו"ר בית הנבחרים התייחס לצווי המעצר שעלולים לצאת נגד נתניהו וגלנט: "ארה"ב לא תכבד החלטה כזו"

רה"מ נתניהו נואם בקונגרס האמריקני (ארכיון). צילום: עמוס בן גרשון/ לע"מ

יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, הודיע הלילה (בין חמישי לשישי) שיזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני הקונגרס. ג'ונסון כינה את הזמנת נתניהו "מפגן חזק של תמיכה בממשלת ישראל בשעת הצורך הגדול ביותר".

טרם ברור מתי יתקיים הנאום. ג'ונסון אמר לכתבים ביום רביעי האחרון שהוא "עובד על תאריך" ושההזמנה הרשמית תישלח לנתניהו השבוע.

יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון באירוע לציון 76 שנה למדינת ישראל, צילום: שמוליק עלמני

ג'ונסון אמר שיזמין את נתניהו לבית הנבחרים ללא קשר לשאלה אם מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, יסכים להזמנה משותפת. ובכך למעשה, נתניהו יהיה המנהיג הזר הראשון בהיסטוריה שינאם ארבע פעמים בפני בית הנבחרים והסנאט (1996, 2011, 2015), וישבור בכך את השיא שלו עצמו ושל צ׳רצ׳יל, שהופיע גם הוא שלוש פעמים במעמד המכובד.

יו"ר בית הנבחרים התייחס לצווי המעצר שעלול להוציא בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון גלנט, והבהיר: "גאה בכך שהקונגרס כולו מאוחד נגד הצווים, שיהיה ברור - ארה"ב לא תציית להחלטה שכזו. לא נכיר בהחלטה של צווי מעצר". 

התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כרים חאן. "ארה"ב לא תכבד החלטה כזו", צילום: איי.אף.פי

ג'ונסון גם גינה את אירועי 7 באוקטובר והזכיר את הפעמים שבהם ארה"ב נפגעה מטרור, ובכך הדגיש את המשותף עם ישראל: "עמדנו ביחד בזמנים אפלים, אחרי פיגועי 11 בספטמבר, ישראל הייתה שם לצידנו - היא הציעה לנו צוותי חילוץ וחיפוש וסיפקה מודיעין על בן-לאדן".

את הדברים אמר ג'ונסון בטקס לציון יום העצמאות -ה76 למדינת ישראל בצל המלחמה, שאותו יזם שגריר ישראל בארה"ב מיכאל הרצוג. באירוע אמר יו"ר בית הנבחרים בפתח דבריו: "אנו זוכרים שהקשר בין ישראל לארה"ב הינו חזק מכדי להישב והיסטורי מכדי להישכח. המכנה המשותף שלנו, של חירות, ביטחון ושגשוג, הוא מיתר תלת-ראשי שאף מחבל לא יכול לנתק. ממזרח למערב, האומות שלנו מחויבות להבטיח חופש לאלו השבויים, שלום לקורבנות הטרור וביטחון בארץ בה החירות לעולם לא תיגמר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר