הקבינט המורחב מתכנס: על הפרק - מתווה חדש לעסקת חטופים והיערכות להחלטה בהאג

לאחר שנדחתה הצעת חמאס, האלוף (מיל') ניצן אלון קיבל אור ירוק מקבינט המלחמה להתניע את המגעים • השרים ואנשי מערכת הביטחון הציגו חזית אחידה מול נתניהו: לקדם במהרה עסקה • הורחב המנדט של צוות המו"מ • עוד דנים השרים בתרחישים לקראת האפשרות שייצאו צווים לעצירת המלחמה

לאחר סרטון התצפיתניות: דובר צה"ל מפיץ סרטון הסברה לתקשורת הזה // צילום: דובר צה"ל

חברי הקבינט המורחב התכנסו הערב (חמישי) בקריה כשעל הפרק הניסיון להניע את המו"מ לעסקת חטופים. במקביל, מחוץ לבסיס בתל אביב התאספו מפגינים הקוראים לקדם עסקת חטופים במהרה. 

אלוף (מיל') ניצן אלון הציע אמש לקבינט המלחמה מתווה על עסקה חדשה. אז ישראל סירבה לעסקה שכללה גם את סיום המלחמה והצלת ראשי חמאס, אך כעת נראה שאלון הצליח לשכנע את קבינט המלחמה להתניע ניסיון נוסף למשא ומתן בניסיון להגיע לעסקה.

הלחץ לעסקה גובר. מפגינים מחוץ לישיבת הקבינט בקריה, 23 במאי 2024, צילום: עדי ברנר

אתמול קיבל אלון אור ירוק מקבינט המלחמה כדי לבחון את ההכנות לעסקה כזו חרף הסתייגות חלק מחברי הפורום. שרי קבינט המלחמה הרחיבו את המנדט של צוות המו״מ לעסקת חטופים, כך לפי מקורות שמעורים בפרטים.

שרי הקבינט המצומצם ומערכת הביטחון הציגו חזית אחידה מול ראש הממשלה בנימין נתניהו בתביעה לצורך בקידום עסקה לשחרור חטופים, ומתן מנדט משמעותי לצוות המו״מ וכאמור כך הוחלט לבסוף. כמו כן, במקביל דנים השרים הערב בהרחבת הפעולה ברפיח.

מימין לשמאל: ראשת המודיעין הלאומי היינס, ראש ה-CIA ברנס וראש הבולשת הפדרלית ריי, צילום: GettyImages

בנוסף, הקבינט המורחב דן בהשלכות ובתרחישים האפשריים של הצווים שעלולים לצאת מחר לעצירת המלחמה בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. בין היתר, צפויה לצאת הנחיה לשרים שלא להתבטא נגד הצווים, אם אכן יוצאו, באופן שיכול לבלום עסקאות נשק שיוספק לישראל.

בתוך כך, אתר "אקסיוס" מדווח: ראש ה-CIA וויליאם ברנס יטוס לאירופה בימים הקרובים כדי להיפגש עם ראש המוסד ולנסות לחדש את המשא ומתן על עסקת חטופים.

השתתף בהכנת הידיעה: שחר קליימן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר