צה"ל מקים מתחם סיוע הומניטרי בשיפא // דובר צה"ל

40 חברי בית נבחרים דמוקרטים לביידן: "אל תאשר העברת נשק לישראל"

בין החותמים על הפנייה לנשיא, ננסי פלוסי, דמות מרכזית במפלגה • "אנו מפצירים בכם להבטיח שכל סיוע צבאי עתידי לישראל, לרבות העברות הנשק שכבר אושרו, יהיה כפוף לתנאים כדי להבטיח שימוש בהתאם לחוק האמריקני והבינלאומי", כתבו

40 חברי בית נבחרים דמוקרטים פנו לנשיא ג'ו ביידן בדרישה לחזור בו מהחלטתו לאשר העברת נשק לישראל, וזאת עד שתושלם החקירה בדבר הפגיעה בעובדי הסיוע של ארגון WCK בעזה, העמדת האחראים לדין והגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועה באופן משמעותי, כך ״שיימנע מצב של רעב״.

בין החותמים על הפנייה, ננסי פלוסי בת ה-83, מנהיגת הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים לשעבר, מקורבתו של ביידן ודמות מרכזית במפלגה.

פלוסי, צילום: אי. פי

"לאור התקיפה האחרונה, שבה נפגעו שבעה עובדי הסיוע, והמשבר ההומניטרי ההולך ומחריף, אנו מאמינים שאין זה מוצדק לאשר את העברת הנשק. אנו שוב מפצירים בתוקף לעכב כל העברת נשק התקפי עד לסיום החקירה של התקיפה, ואם יימצא שהתקיפה הזו מפרה את החוק האמריקני או הבינלאומי, האחראים צריכים לשאת באחריות", כתבו חברי המפלגה הדמוקרטית.

הרכב של WCK לאחר הפגיעה, צילום: אי.פי

"אנו שוב מפצירים בכם להבטיח שכל סיוע צבאי עתידי לישראל, לרבות העברות הנשק שכבר אושרו, יהיה כפוף לתנאים כדי להבטיח שימוש בהתאם לחוק האמריקני והבינלאומי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו