תקרית חריגה בעזה: שבעה עובדי ארגון סיוע בינלאומי נהרגו בהפצצת רכב

על פי הדיווחים, ההרוגים הם בעלי אזרחויות זרות מפולין, אירלנד, בריטניה ואוסטרליה • הפלשתינים מייחסים את התקיפה לישראל • צה"ל הודיע: בוחנים את התקרית בידי הגורמים הבכירים ביותר • הבית הלבן: מודאגים מאוד • בעקבות האירוע: ארגון המטבח העולמי הודיע כי הוא מפסיק את פעילותו בעזה

דרכונה של אחת מההרוגות בתקיפה. צילום: רשתות ערביות

הפלשתינים דיווחו הלילה (בין שני לשלישי) כי שבעה פעילים זרים, עובדי ארגון הסיוע הבינ"ל World central kitchen, נהרגו בתקיפת רכב במרכז רצועת עזה. על פי הדיווחים, ההרוגים הם בעלי אזרחויות זרות - מפולין, אירלנד, בריטניה ואוסטרליה. הנהג הפלשתיני של הקבוצה נהרג אף הוא. בעקבות האירוע - ארגון המטבח העולמי הודיע כי הוא מפסיק את פעילותו בעזה.

רכב הותקף במערב ח'אן יונס (ארכיון)) // רשתות ערביות

מתמונות שפרסמו הפלשתינים שבהן נראות גופות ההרוגים לצד דרכוניהם ניכר כי אכן מדובר בצוות זר. הפלשתינים מייחסים את התקיפה לישראל, שלא קיבלה אחריות.

דובר צה"ל מסר בתגובה לדיווחים כי "צה"ל החל בתחקור מעמיק של האירוע על ידי הדרגים הבכירים ביותר, לשם הבנת כלל הנסיבות של התקרית.

דרכונים של ההרוגים בתקיפה, צילום: אי.פי

"בצה"ל עושים מאמצים רבים כדי לאפשר מעבר בטוח של סיוע הומניטרי, ועובדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם ארגון "המטבח העולמי המרכזי" (World Central Kitchen) במטרה לתמוך במאמציהם לספק מזון וסיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה".

מנכ"לית הארגון: "זאת מתקפה על ארגונים הומניטריים המתרחשת במצבים הכי חמורים שבהם האוכל משמש נשק במלחמה. זה בלתי נסלח".

שניים מהזרים שנהרגו, צילום: רויטרס

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן התייחס למות הפעילים ואמרה: "אנחנו מודאגים מאוד מהתקיפה".

גם מייסד ארגון הסיוע האשים את ישראל במותם של החמישה: "איבדנו את אחינו בתקיפה של חיל האוויר הישראלי. על ממשלת ישראל להפסיק את ההרג חסר ההבחנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר