ביידן לנתניהו: "הפסקת אש מיידית חיונית כעת"

הבית הלבן: "על ישראל להכריז על שורת צעדים ברורים ומדידים כדי לטפל בסבל האנושי, ולדאוג לביטחון עובדי הסיוע" • "יישום הצעדים ישפיע על מדיניות ארה"ב" • בלינקן: "אם לא יהיו שינויים שאנו מצפים מישראל, יהיו שינויים במדיניות שלנו" • דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי אמר כי ״יש תסכול גובר״ ביחס לאופן שבו התקבלו מסרי הנשיא על ידי נתניהו • ב-NBC דיווחו ביידן רמז בשיחתו עם נתניהו כי ארה"ב עלולה להתנות את הסיוע הצבאי לישראל בצעדים בנוגע לסיוע ההומניטרי בעזה, כך לפי שני גורמים אמריקניים

הבית הלבן: "אם ישראל לא תשנה את המדיניות - יהיו לכך השלכות" // רויטרס

מכה לישראל: בשיחה קשה בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ נתניהו, הציב הנשיא בפני ישראל דרישה לשינוי המדיניות ברצועה והבהיר לו כי כעת דרושה הפסקת מיידית בשל המצב ההומניטרי ברצועה. השיחה נערכה ברקע התקרית ברצועת עזה בה נהרגו שבעה עובדי סיוע.

לפי הודעת הבית הלבן, ג'ו ביידן העלה את הדרישה בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי ביידן, הפסקת אש מיידית נדרשת כדי לייצב ולשפר את המצב ההומניטרי בעזה ולהגן על חיי אזרחים. הוא אף הפציר בנתניהו להסמיך את המתווכים הישראלים להגיע לעסקה להשבת החטופים ללא שיהוי נוסף.

"על ישראל להכריז על שורת צעדים ברורים ומדידים וליישמם כדי לטפל בסבל האנושי (בעזה) ולדאוג לביטחון עובדי הסיוע", לשון הודעת הבית הלבן. "הוא הבהיר כי מדיניות ארה"ב ביחס לעזה תיקבע על ידי הערכה של צעדים מיידים מצד ישראל בסוגיות האמורות".

נשיא ארה"ב העלה בשיחה את הריגת עובדי הסיוע ביום שני ואמר כי הדבר אינו מתקבל על הדעת, כמו גם המצב ההומניטרי בעזה בכללותו. שני המנהיגים שוחחו גם על איומי איראן נגד ישראל. ביידן הבהיר כי ארה"ב מגבה את ישראל מול האיומים.

ב-NBC דיווחו ביידן רמז בשיחתו עם נתניהו כי ארה"ב עלולה להתנות את הסיוע הצבאי לישראל בצעדים בנוגע לסיוע ההומניטרי בעזה, כך לפי שני גורמים אמריקניים.

הרכב של WCK לאחר הפגיעה הישראלית, השבוע, צילום: אי.פי

גם מזכיר המדינה הצטרף למסר. "אם לא יהיו שינויים שאנו מצפים מישראל, יהיו שינויים במדיניות שלנו", אמר אנתוני בלינקן, השוהה בבריסל בפסגת נאט"ו.

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, התייחס לסוגייה בתדרוך שמסר לעיתונאים: "אין כוונה לדבר על מדיניות עתידית אלא על כוונה שיש מצידנו לשינוי בצד הישראלי. אם לא נראה שינוי בישראל - יהיה שינוי מהצד שלנו". עוד אמר קירבי כי ״יש תסכול גובר״ ביחס לאופן שבו התקבלו מסרי הנשיא על ידי נתניהו. קירבי הדגיש את הצורך בשינוי המדיניות הישראלית, אך סירב לפרט לגבי הצעדים האפשריים מצד ארה"ב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר