המסע של גלנט: יקדם רכישת פלטפורמות שישמרו את היתרון האיכותי של ישראל במזה"ת

שר הביטחון צפוי לדון עם מזכיר ההגנה, עם ראש ה-CIA ועם השליח למזרח התיכון על הלחימה בעזה, על אספקת הנשק ועל העימות בגבול הצפון • יעביר את המסר שישראל טרם השיגה את מטרות המלחמה: השבת החטופים ומיטוט חמאס • אנשי ממשל ביידן צפויים ללחוץ עליו למנוע את הפעולה ברפיח

גלנט המריא לוושינגטון: "אתמקד בשימור היתרון האיכותי של ישראל" // אלעד מלכה

לו"ז פגישות צפוף ומטרה אחת: שר הביטחון יואב גלנט יחל מחר (שני) בסדרת פגישות עם בכירים בוושינגטון בנוגע ליציבות אספקת התחמושת לישראל והתמיכה האמריקנית בהמשך הפעולה הצבאית בעזה.

גלנט צפוי להיפגש עם מקבילו האמריקני, מזכיר ההגנה לויד אוסטין, עם ראש ה-CIA ויליאם ברנס, וכן עם השליח למזרח התיכון עמוס הוכשטיין. בעוד שהפגישה עם אוסטין צפויה לעסוק בהמשך ההצטיידות ומשלוחי החימוש, ל"ישראל היום" נודע כי אחד הנושאים שיעלה גלנט יהיה רכישת פלטפורמות עתידיות שישמרו את היתרון האיכותי של ישראל במזרח התיכון.

גלנט והוכשטיין בפגישה בתחילת חודש מרץ, צילום: שחר יורמן, תקשורת שר הביטחון

בנוסף, צפוי גלנט להתמודד עם הלחצים של הממשל הדמוקרטי להוביל לסיום המלחמה מבלי לפעול ברפיח. גלנט צפוי להעביר את המסר הישראלי, לפיו ישראל טרם השלימה את הצעדים הנדרשים להשגת מטרות המלחמה: השבת החטופים ומיטוט חמאס.

לוחמים בעזה, צילום: דובר צה"ל

גלנט צפוי לדון עם הוכשטיין גם בנושא החזית הצפונית, זאת אף על פי שעל פי ההערכות בבית הלבן קושרים בין עסקה בעזה להרגעת חיזבאללה. בהעדר תוכנית מדינית חלופית, הןכשטיין עצר כרגע את מסע הדילוגים שלו בין ישראל ללבנון וגם הוא ממתין לאיתות כי עסקה והפסקת אש שתוביל להסכם בצפון אכן תיתכן.

תקיפה ישראלית בדרום לבנון, צילום: אי.אף.פי

האיום המרומז של האריס

בינתיים, הסימנים לכך אינם מבשרים טובות. גורמים בישראל המעורים בעסקה אמרו אתמול כי לא חלה כל התקדמות מול המתווכות ואין סימן לפריצת דרך. נראה שכרגע, בהיעדר פריצת דרך מול חמאס, החליטו בממשל ביידן להשקיע מאמצים בסיכול הפעולה ברפיח, זאת על חשבון העסקה שאמורה היתה רק לדחות את הפעולה.

גלנט לא צפוי לקבלת פנים חמה במיוחד. היום (ראשון) אמרה קאמלה האריס, סגנית נשיא ארה"ב, בראיון לרשת ABC כי אם ישראל תפעל ברפיח "יהיו לכך השלכות". דברים דומים שמעו שרי קבינט המלחמה שנפגשו עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן רק בסוף השבוע האחרון כאן בישראל.

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס, צילום: רויטרס

בעוד האמריקנים נחושים למנוע את הפעולה הישראלית ברפיח, ובמקביל דורשים עוד הקלות הומניטריות, גורמים ישראלים טוענים שאנשי ביידן מסכלים במו ידיהם את היכולת ללחוץ על חמאס לעסקה. בישראל, כאמור, לא הביעו אופטימיות, זאת גם לאור החרפת הטון מצד חמאס ביממה החולפת לכך שתתקבל הצעת הפשרה של ארה"ב לגבי המפתחות לשחרור מחבלים בתמורה לחטופים.

ברקע למחלוקת על מספר המחבלים שישוחררו, עומדים בעינם גם הפערים בנושא חזרת תושבי צפון הרצועה לבתיהם, דרישת חמאס לנסיגת כוחות צה"ל מהעמדות שנתפסו בעומק הרצועה במהלך הפסקת האש וכמובן זהות החטופים הישראלים שישוחררו והאסירים הפלשתינים שיחזרו לעזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר