ביידן לראש ממשלת אירלנד: "פתרון שתי מדינות - הנתיב היחיד לשלום וביטחון"

נשיא ארה"ב אירח את ליאו ורדקר בבית הלבן לרגל חגיגות יום פטריק הקדוש • "אנחנו מסכימים שיש צורך דחוף להגדיל את היקף הסיוע ההומניטארי לעזה ולהשיג הפסקת אש", אמר ביידן

ביידן על המצב בעזה במהלך נאום "מצב האומה": "הופך קרביים" || רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אירח הלילה (בין ראשון לשני) את ראש ממשלת אירלנד ליאו ורדקר בחגיגות יום פטריק הקדוש בוושינגטון. במהלך נאומו התייחס ביידו למלחמה בעזה ואמר: "אנחנו מסכימים שיש צורך דחוף להגדיל את היקף הסיוע ההומניטארי לעזה ולהשיג הפסקת אש שתכלול שחרור של חטופים ותוביל אותנו לעבר לפתרון שתי מדינות - זהו הנתיב היחיד לשלום וביטחון".

ביידן בחגיגות יום פטריק הקדוש, צילום: אי.פי

דבריו של ביידן לא נפלו על אוזניים ערלות. עמדתו של ורדקר ושל הציבור והממשל האירי כלפי המלחמה בעזה ידועה. בין היתר, לאחר שחרורה של שאמילי הנד (9) משבי חמאס, כתב ורדקר בחשבון הפרטי שלו ברשת החברתית X: "זהו יום של שמחה ואושר עצומים לאמילי ולמשפחתה. מדובר בילדה תמימה שנאבדה וחזרה, ועכשיו אנחנו סוף סוף נושמים לרווחה. תפילותינו נענו". שגרירת אירלנד בישראל זומנה לשיחת נזיפה במשרד החוץ לאחר שורדקר הגדיר את הנד כ"ילדה שנאבדה". 

דבריו של ביידן לא נפלו על אוזניים ערלות, ליאו ורדקר, צילום: רויטרס

מלבד האמירה המרתיחה, נרשמו תקריות נוספות רבות בהן אירלנד הביעה באופן בוטה את תמיכתה בפלשתינים. כשח"כ פנינה תמנו-שטה הזמינה לכנסת לדיון על הטבח לרגל יום המאבק לאלימות בנשים שגרירות המוצבות בישראל מכל העולם, התברר כי בניגוד ל-12 שגרירות שהגיעו לדיון, שגרירת אירלנד שהוזמנה ואישרה הגעה לכנס - לא הגיעה אליו לבסוף.

בשבוע שעבר, ממשל ביידן הבהיר לישראל בשיחות פרטיות כי ארה"ב תוכל לגבות את ישראל רק במידה ותחליט לפעול בצורה ממוקדת לסיכול יעדי טרור בכירים בקרב הנהגת חמאס ברפיח, מעל ומתחת לקרקע, אך זאת, כל עוד ישראל תמנע ממבצע צבאי כולל בקנה מידה שיוכל להשפיע לרעה על יחסי ישראל-ארה"ב.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר