אמילי הנד "אבדה"? האמירה המרתיחה של ראש ממשלת אירלנד

לאחר שהילדה בת התשע שוחררה משבי חמאס, ורדקר הביע את שביעות רצונו • אלא שבציוץ שהעלה תיאר את נסיבות היעלמותה בצורה מקוממת • במשרד החוץ לא נותרו חייבים ועקצו: "ככה מתארים ילדה שהלכה לאיבוד בטיול ביער"

ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר. צילום: רויטרס

אין גבול לניתוק: לאחר שאמילי הנד (9) ו-12 חטופים נוספים שוחררו אמש (שבת) משבי חמאס, ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, בירך על חזרתה של הנד, שאביה הוא אזרח אירי. אלא שבהודעה בה שיתף בשמחתו, טען שמדובר ב"ילדה תמימה שנאבדה".

"זהו יום של שמחה ואושר עצומים לאמילי ולמשפחתה", הוא כתב בציוץ שפרסם. "מדובר בילדה תמימה שנאבדה וחזרה, ועכשיו אנחנו סוף סוף נושמים לרווחה. תפילותינו נענו".

במשרד החוץ לא נותרו אדישים לניסוח המטעה וההזוי בו בחר ראש הממשלה האירי. "ככה מתארים ילדה שהלכה לאיבוד בטיול ביער", השיב לו דובר משרד החוץ הישראלי איילון לוי. "ככה לא מתארים ילדה שעברה מסכת עינויים ושכניה נרצחו באכזריות. זה מראה מה התרומה העיקרית של אירלנד למאמץ להשבתה - בעיקר תפילות".

סיפורה של אמילי הנד בת ה-9 ששוחררה הלילה (בין שבת לראשון) הוא אחד מהסיפורים יוצאי הדופן. תחילה, נאמר לאבא שלה תומס הנד כי היא נרצחה בטבח 7 באוקטובר בבארי. באותו הזמן הוא פרץ בבכי בשידור חי כשסיפר שהוקל לו שבתו נרצחה, ולא נחטפה, והסביר: "מה שעושים לאנשים בעזה - זה יותר גרוע ממוות. הבשורה הייתה ברכה מוחלטת". אלא שכמה ימים לאחר מכן, קיבלה המשפחה את ההודעה שאמילי הקטנה בחיים, אך חטופה בעזה.

אמילי הנד לפני החטיפה, צילום: באדיבות המשפחה

משפחתה התקשתה להסתיר את ההתרגשות הרבה על חזרתה: "אמילי חזרה אלינו, אין לנו מילים לתאר את הרגשות שלנו אחרי 50 ימים קשים וכל כך מורכבים. אנחנו מאושרים, אבל לא שוכחים לרגע את רעיה רותם שלא חזרה היום ואת כל החטופים שעדיין שם ונמשיך לעשות הכל כדי להחזיר אותם. אנחנו מודים לכל מי שעטף אותנו תמך בנו ונאבק איתנו כדי שנגיע לרגע הזה שאמילי איתנו כאן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר