פמיניזם אאוט - אנטישמיות אין: האו"ם מתלבט אם כנופיות הטרור אנסו על רקע לאומני, ארגוני הנשים מעדיפות הסברים מגדריים

העולם בוחר להקריב את הפמיניזם על מזבח ההכחשה ואגב כך מזמן את האונס הלאומני הבא • פרמילה פאטן אשכרה כתבה בדוח שלצוות היה קשה לאמת מקרי רצח רבים בקיבוץ בארי • הסיבה - כמות גדולה של עדויות • סליחה? תשקיעי בזה עוד שבוע במקום לרוץ לרשות הפלשתינית ולשמוע שקרים על צה"ל

מוריה קור - קבינט שישי. צילום: אריק סולטן

זה היה עניין של זמן עד שהעולם יתאהב בנרטיב של אלימות מינית על רקע לאומני ויהפוך אותו נגדנו. מועצת הביטחון של האו"ם כינסה השבוע דיון מיוחד לרגל השקת דוח האו"ם שיצא בשבוע שעבר - שבוע שחל בו, כמה סמלי, יום האישה הבינלאומי.

פגישתם של נשיא המדינה ורעייתו עם השליחה המיוחדת של האו״ם לענייני אלימות מינית בסכסוכים פרמילה פאטן // רועי אברהם, מקליט: יחזקאל קנדיל

הדוח נסב על פשעי חמאס כנגד נשים יהודיות ב־7 באוקטובר וגם אחריו, נכתב על ידי תת־מזכ"ל האו"ם, הגב' פרמילה פאטן, אשר ביקרה ב"דרום ישראל" כהגדרתה ואספה ראיות. יחד עם הצוות, צפתה ב-50 שעות סרטונים ו־5,000 תמונות, וביצעה כ־36 ראיונות עומק, אשר הביאו אותה לגבש את המסקנה הסופית שלפיה יש הוכחות לכך שנעשה שימוש באלימות מינית במהלך המתקפה ב־7 באוקטובר, וכי חטופות וחטופים בשבי חמאס בעזה עברו אלימות מינית שסביר כי עודנה מתרחשת.

יש גם סייג. יודעים איזה? תקראו: לא בטוח שאת כל הפגיעות המיניות - כולל הוכחות נסיבתיות למקרי אונס, אונס גופות וירי בנשים ערומות וכבולות בזירת פסטיבל הנובה, אונס של נשים בכביש 232 ופציעות באברי מין של גופות באזור - ביצעו מחבלי חמאס. ייתכן שחלקם בוצעו על ידי אנשי הג'יהאד האסלאמי או על ידי אספסוף שהגיע לאזור אחרי פרוץ המתקפה.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, צילום: AFP

יש עוד סייג: בגלל מגבלת הזמן, הצוות לא הצליח לאמת עדות על אונס בקיבוץ נחל עוז, ונוסף על כך הצוות המיוחד מהאו"ם היה צריך לאמת מקרים של מעשי רצח רבים בקיבוץ בארי בגלל כמות גדולה של עדויות. סליחה? קשה לאמת מקרים של מעשי רצח רבים בגלל כמות גדולה של עדויות? קחו עוד שבוע, תעשו סדר בכמות האדירה של מקרי הרצח והעדויות ותגישו את הדוח בכבוד הראוי לקורבנות ההתעללות המינית הלאומנית האכזרית הזאת.

את אומרת, פרמילה פאטן, שיש לכם משהו חשוב יותר לעשות?

אונס מסוג ב'

בעצם, כן. זה מה שאת אומרת.

כי היה לך זמן לנסוע לרשות הפלשתינית ולשמוע לחשושים על כך שחיילי צה"ל לא מתנהגים כראוי לפלשתיניות. נכון, לא היו שם עדויות/סרטונים/תמונות/עודף מקרי אונס ורצח שגרמו לך להרגיש מאוד־מאוד עייפה, אבל גם עלילות דם מיניות אנטישמיות הופכות להיות לגיטימיות כשאין כלים רגשיים, שכליים או אידיאולוגיים להכיל את השטן, או שמא את הצורך להודות שהאמת לא עומדת בצד שמאוד רצית שהיא תעמוד בו. רק תעשי טובה, באמא שלך - אל תשאי את שם הפמיניזם לשווא. תחסכי מאיתנו את השקר הזה.

נציגת האו"ם פרמילה פאטן, צילום: רויטרס

אז בהשקה המיוחדת שנערכה לכבוד הדוח של פאטן השבוע באו"ם - וכן, אני אנקוט את המינוח הפוגעני הזה "השקה", כאילו דובר במסיבה לכבוד בושם, כי נדמה שעמוק בפנים תת־המזכ"ל היתה רוצה לפזר את האנטישמיות השוביניסטית במטהר אוויר - חזרה על הממצאים שפגשה אבל נתנה פרשנות: "לא יכולתי לקבוע אם אלימות מינית שימשה כלי מלחמה או אם היתה שיטתית. ראיתי בשטחים הכבושים אווירה של פחד מצד אזרחים. חייבת להיות הפסקת אש הומניטרית עכשיו, ואני קוראת לחמאס לשחרר את כל החטופים".

אלימות מינית היא שם המשחק בשואה החדשה שהתרחשה ב־7 באוקטובר וממשיכה להתרחש. הורים של חטופות שעדיין מחוללות בשבי חמאס ישבו באו"ם והתחננו לעזרה, אבל פאטן שצפתה בסרטונים כנראה פספסה את העדויות של מחבלי הנוח'בה שהבהירו כי אלה היו הנחיות שולחיהם - לבזות מינית יהודיות ולאנוס גופות של נשים. יש הוכחה ברורה מזו?

משפחות החטופים השבוע במועצת הביטחון של האו"ם, צילום: רויטרס

באו"ם היטו אוזן לטרנד החדש. נציגי סין "מגנים את האלימות משני הצדדים", ונציגת רוסיה מהדהדת שקר חדש ש"הדוח הוא חלקי אמת כי אינו כולל את הפשעים המיניים של כוחות הביטחון הישראליים בעזה". ארגוני נשים בעולם מאמצים נרטיב שבוחר להכחיש את עדויות המחבלים ואת עדויות הקורבנות גם יחד, כדי לעצום עיניים מול הגרסה המגדרית של האנטישמיות החדשה, שאם תחדור את השריון - תאלץ אותם לחמול על היהודים. אם צריך להקריב את הפמיניזם על מזבח השנאה לישראל, נעשה זאת. כמה עצוב שהאופנה הזאת לא מדלגת גם על המדינה שלנו.

בשיח האלימות המינית הלאומנית, מוכר מחקרה הקיצוני של הד"ר טל ניצן, הגורס כי חיילי צה"ל לא אונסים פלשתיניות כי מרוב גזענות הם לא רואים בהן אובייקט מיני. המחקר, שיצא ב־2006, הותקף בשעתו מכל קצות המפה הפוליטית, שהתעקשה כי לא בושה להכיר בכך שחיילי צה"ל מוסריים יותר.

חייל צה"ל במקום שבו התקיים פסטיבל נובה, 12 באוקטובר, צילום: אי.אף.פי

אך מול האלימות הפלשתינית הקשה להכלה, נדמה שזה רק עניין של זמן עד שגם בעולם ה"נאור" וגם בישראל יעדיפו אפילו לומר שחיילי צה"ל אינם גזענים, רק כדי שיוכלו להאשים אותנו בקצת אלימות מינית. העולם דבק באנטישמיות שלו, תהא הזוועה שחווינו מחרידה ככל שתהיה.

דרוש כפר שלם

פסק דין כרמלה בוחבוט, שניתן בישראל ב־1995, הוא אחת הפרשיות המכוננות בתולדות המשפט הפמיניסטי בישראל. כרמלה, שחוותה אלימות קשה מבעלה, הרגה אותו באחת מהתפרצויותיו האלימות ונידונה למאסר עולם. בערעור שלה לעליון הופחת עונשה ל־7 שנים, שלבסוף קוצרו עוד. השופטת דליה דורנר, בשבתה בדין, אמרה שלא היה איש בשכונה שבה התגוררה משפחת בוחבוט אשר לא ידע כי בבית זה גרה אישה שחווה טרור מבעלה, וכי דרוש כפר שלם שלא עושה דבר כדי לאפשר אלימות כזאת במשפחה במשך 24 שנים.

מועצת הביטחון של האו"ם דנה בדוח פשעי המין של חמאס, צילום: רויטרס

האו"ם לא בטוח שזה טרור לאומני, ארגוני הנשים מעדיפים הסברים מגדריים כדי לא להביט לאנטישמיות בעיניים. תת־המזכ"ל מסוגלת לסיים דוח שכמותו לא בראה בינה מלאכותית של סרטי זוועה, בקריאה להשבת החטופות - ובאותה נשימה קריאה לישראל לעשות הפסקת אש.

מי שמכחיש את מניעיו האנטישמיים של הטרור המיני, מקטין את הקורבנות, ולמעשה מזמן את האונס הלאומני הבא. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר