"לוקח את דיסקית ההזדהות לכל מקום": לראשונה - מזכ"ל האו"ם נפגש עם חטופות ששוחררו

אנטוניו גוטרש נפגש עם נילי מרגלית ומורן סטלה, ששוחררו משבי חמאס • בפגישה בדאבוס שבשוויץ נכחו גם בתו של חיים פרי החטוף ונציגים ממטה המשפחות • גוטרש קרא לחקור את פשעי המין של חמאס ולהעמידם לדין

מזכ"ל האו"ם עם חטופות ששוחררו משבי חמאס // צילום: מטה משפחות החטופים. צילום: צילום מטה המשפחות

מזכ״ל האו״ם נפגש היום (חמישי) עם חטופות ששוחררו בכנס הכלכלי העולמי בדאבוס, והוציא מכיסו את דיסקית ההזדהות עם החטופים: ״הדיסקית נמצאת בכיס הימני של המעיל שלי, היכן שהיד שלי נמצאת בדרך כלל, אני לוקח אותה איתי לכל מקום כדי לזכור את כל החטופים בכל רגע״.

ה-CNN מציג: עדויות לכך שנשים נאנסו בטרם נרצחו ב-7 באוקטובר

גוטרש הגיע לפגישה עם משלחת מטה משפחות החטופים לכנס הכלכלי העולמי בדאבוס. במהלך המפגש, אמר גוטרש כי הוא קורא לחקור את פשעי המין של חמאס ולהעמידם לדין.

 

זו הפעם הראשונה בה מזכ״ל האו״ם פוגש באופן אישי חטופות שחזרו משבי חמאס. גוטרש נפגש עם נילי מרגלית ומורן סטלה ינאי. כמו כן, נועם פרי, בתו של חיים פרי החטוף בעזה, נכחה בפגישה וכן נציגים ממטה המשפחות. בתחילת הפגישה מזכ״ל האום הדגיש כי הוא קורא לשחרור כל החטופים באופן מיידי.

מזכ"ל האו"ם בפגישה עם חטופות ששוחררו, צילום: צילום מטה המשפחות

מזכ״ל האו״ם הפתיע את הנוכחיים בפגישה כאשר הוציא מכיסו את דיסקית ההזדהות עם החטופים ואמר: ״הדיסקית נמצאת בכיס הימני של המעיל שלי, היכן שהיד שלי נמצאת בדרך כלל, אני לוקח אותה איתי לכל מקום כדי לזכור את כל החטופים בכל רגע ורגע״.

כזכור, גוטרש התבטא נגד הלחימה ברצועת עזה והטיח אשמות בצד הישראלי. עם זאת, בציוץ בחשבון ה-X שלו, כתב גוטרש בחודש נובמבר האחרון כי: "יש המון עדויות על אלימות מינית במהלך מעשי הטרור שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, וחובה לחקור אותן ביסודיות ולפעול למיצוי הדין. חובה לגנות אלימות מינית. בכל זמן. בכל מקום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר