היחסים מתהדקים: משלחת של משרד החוץ מבקרת בסעודיה

משלחת רשמית של משרד החוץ הישראלי הגיעה לסעודיה, על רקע הדיווחים על המגעים לנורמליזציה • הביקור מגיע אחרי ההכרזה על פרויקט לחיבור המזרח התיכון בוועידת הג'י20 • גורם מדיני ל"ישראל היום": "התקדמות במגעים לנורמליזציה"

נסיך הכתר של סעודיה, מוחמד בן סלמאן. צילום: אי.אף.פי

מירושלים לריאד: משלחת רשמית של משרד החוץ נמצאת היום (ראשון) בסעודיה, על רקע הדיווחים על המגעים לנורמליזציה בימים האחרונים. המשלחת נסעה לכנס של אונסק"ו המתקיים בממלכה. ביקור המשלחת מגיע לאחר שאתמול הוכרז פרויקט הענק לחיבור ישראל, סעודיה והודו.

רה"מ נתניהו על מסדרון מסילות הרכבת שיקשר את הודו עם המזרח התיכון ואירופה // לע"מ

לאחר ההכרזה גורם מדיני אמר אתמול ל"ישראל היום": "ההצהרה של ביידן צופה פני עתיד והיא למעשה קשורה יד ביד עם קידום הנורמליזציה עם סעודיה. הדבר הזה מעיד על התקדמות במגעים אל מול סעודיה והנחישות של ביידן לקדם הישגים מדיניים לפני הבחירות בארה"ב".

"זה למעשה חלק מהציר שנבנה אל מול סין איראן רוסיה והלאה לאירופה וכעת את זה שמייצרת ארה"ב יחד עם סעודיה, הודו, ישראל ועד אירופה. אחרי שארה"ב קצת התרחקה מהפעילות שלה באזור המזהת היא הבינה שאין ואקום וחוזרת לאזור. בחצי השנה האחרונה המהלך של הנורמליזציה קודם באמצעות יועצי ביידן, אבל ברגע שנשיא ארה"ב מביא את הנושא הזה כבשורה משמעותית בוועידת G20 ישראל רואה בזה התחייבות משמעותית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר