פארסה באו"ם: שגריר איראן מונה לתפקיד בכיר בגוף הפועל נגד ישראל

עלי בחריני ישמש כיו"ר הפורום החברתי במועצת זכויות האדם של האו"ם • המינוי יצא לפועל באותו שבוע שבו נתלו שני בני אדם בטהרן • השרה גמליאל: "מינויו שמכשיר רצח של חפים מפשע"

האו"ם (ארכיון). צילום: רויטרס

פארסה באו"ם: שגריר איראן לאו"ם, עלי בחריני, מונה בשבוע שעבר ליו"ר הפורום החברתי במועצת זכויות האדם של האו"ם, הגוף המוטה הפועל נגד ישראל בקביעות.

המינוי יצא לפועל באותו שבוע שבו נתלו שני בני אדם בהוצאה להורג, על מה שדווח כפעילות אסורה ברשתות החברתיות. מדובר בגוף מוטה נגד ישראל, אשר ארה"ב פרשה ממנו בשל כך ב-2018, עד שלאחרונה ממשל ביידן חזר אליו. שגריר ארה"ב באו"ם גלעד ארדן יוצא נגד הגוף בקביעות ואף לשכת ראש הממשלה תקפה אותו בתחילת השנה: "מועצת זכויות האדם של האו"ם היא גוף מוטה וחסר השפעה".

בעקבות המינוי התמוה שעורר אי נוחות גם בקרב חברות בארגון, אמרה שרת המודיעין, ח״כ גילה גמליאל, ל"ישראל היום" כי "המינוי של עלי בחריני, שגריר איראן באו״ם, ליו״ר הפורום החברתי של מועצת זכויות האדם, מכשיר רצח של חפים מפשע. הדבר מהווה יריקה בפרצופם של קורבנות משטר האייתולות ושל מדינות העולם הדמוקרטי.

השרה גילה גמליאל, צילום: אורן בן חקון

"רק השבוע המשטר האיראני תלה שני אזרחים בשל פעילותם ברשתות החברתיות, פשע שמצטרף לשורת מעשים נתעבים ורצחניים, הכוללים הרעלת מאות תלמידות בבתי ספר, עינוי מתנגדי משטר על ידי מכות חשמל ועקירת ציפורניים, התעללות מינית חמורה ושבירת גפיים".

עוד אמרה גמליאל, שעוקבת אחר הצד האזרחי באיראן ורק לאחרונה אירחה בישראל את בנו של השאה האיראני המודח: "כלא אווין הוא גיהנום עלי אדמות, שאליו נשלחים מתנגדי המשטר ועוברים בו עינויים, כאשר במקרים רבים לא ידוע מה עלה בגורלם. אסור לעולם החופשי לעמוד מנגד".

גלעד ארדן מציד שער של ה-"ניו יורק טיימס" באו"ם (ארכיון), צילום: ללא קרדיט

בינואר האחרון אמר שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן על מועצת זכויות האדם של האו"ם כי ״מדובר באחד הגופים הכי מעוותים ואנטי מוסריים בעולם. מועצת זכויות האדם היא גוף שבו ישראל מופלית לרעה באופן קיצוני כבר שנים רבות, גוף בו מוקמות נגד ישראל ועדות חקירה אנטישמיות ושישראל מעולם לא הכירה בסמכותו המוסרית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר