עומאן תאפשר מעבר טיסות חברות תעופה ישראליות בשטח האווירי שלה

ההודעה באה לאחר חודשים של מגעים בין משרד החוץ לבין הרשויות בעומאן • האישור מצטרף לזה של ערב הסעודית ויאפשר קיצור משך הטיסות מישראל ליעדים באסיה ביותר משעתיים

בירת עומאן, מוסקט. האישור יקצר את הטיסות, צילום: אי.אף.פי

לאחר מספר חודשים של מגעים בין הרשויות בעומאן למשרד החוץ, הודיעה עומאן היום (חמישי) על אישור מעבר טיסות חברות תעופה ישראליות בשטח האווירי שלה.

האישור שניתן היום מצטרף לאישור של ערב הסעודית ויאפשר קיצור משך הטיסות מישראל ליעדים באסיה ביותר משעתיים, ובכך יהפוך את חברות התעופה הישראליות לתחרותיות יותר ויפחית משמעותית את מחירי הכרטיסים לאזרחי ישראל. על פי גורם מדיני, "מאמצים אמריקניים משמעותיים מול עומאן הם שהביאו לאישור המיוחל. אנו מעריכים זאת".

נתניהו נפגש עם שר החוץ של עומאן // צילום ארכיון: לע"מ

שר החוץ אלי כהן: "החלטה היסטורית אשר תקצר את הדרך לאסיה, תוזיל את העלויות לאזרחי ישראל ותסייע לחברות התעופה הישראליות להפוך לתחרותיות יותר. אני מודה לסולטאן עומאן היית'ם בן טארק אל סעיד ולידידנו האמריקאים על עזרתם המהותית להצלחת המהלך". 

הודעת המועצה לביטחון לאומי של ארה״ב: ארצות הברית מברכת על החלטתה של סולטנות עומאן לפתוח את המרחב האווירי שלה לכל המטוסים האזרחיים, כולל אלה שטסים לישראל וממנה. ההודעה של עומאן מקדמת את חזונו של הנשיא ביידן לאזור מזרח תיכון משולב, יציב ומשגשג יותר, שהוא חיוני לביטחון ולשגשוג של העם האמריקני ושל שותפינו האזוריים. 

השתתף בהכנת הידיעה: אריאל כהנא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר