מהצללים למשרד החוץ: רונן לוי ימונה למנכ"ל

רונן (מעוז) לוי שירת כמעט 30 שנים בקהילת המודיעין והביטחון • "מעוז" תרם רבות מאחורי הקלעים להסכמי אברהם, בין היתר, מילא תפקיד מכריע בבניית הקשרים בין ישראל לסודן • היה אחראי בנוסף על הקשר עם גופים מקבילים למל"ל ברחבי העולם ועבד בצמוד עם שר החוץ כהן במשרד המודיעין

רונן לוי (מעוז). מנכ"ל משרד החוץ, צילום: רמי זרנגר

שר החוץ אלי כהן החליט למנות את רונן (מעוז) לוי לתפקיד מנכ"ל משרד החוץ. רונן לוי (48) שרת כמעט 30 שנים בקהילת המודיעין והביטחון החל בתפקידי שטח, מבצעים ומודיעין בשירות הביטחון הכללי, ועד לתפקיד ראש אגף בכיר במטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה.

בתפקידו האחרון במל"ל שימש רונן כראש האגף לקשרים מיוחדים וצבר ניסיון בקשרים בינלאומיים ובפיתוח יחסים עם בכירי הממשל ברחבי העולם. הוא הוביל ליצירת קשרים חשאיים בין ישראל למדינות שלא היו איתן קשרים, היה שליח מיוחד של ראש הממשלה וראש המל"ל למשימות מיוחדות ותרם רבות מאחורי הקלעים להסכמי אברהם. בין היתר, מילא תפקיד מכריע בבניית הקשרים בין ישראל לבין סודן. ״מעוז״ היה אחראי על הקשר עם גופים מקבילים למל"ל ברחבי העולם ועבד בצמוד עם כהן במשרד המודיעין.

עבד בצמוד לרונן לוי במשרד המודיעין, צילום: אולבייה פיטוסי/פלאש90

השר כהן אמר: "רונן לוי הוא אחד האנשים המנוסים והיצירתיים בחיבור ובחיזוק של קשרים בין לאומיים עבור מדינת ישראל, והוא הוכיח את עצמו באין ספור הישגים שלא את כולם ניתן לפרסם. אין לי ספק שכמנכ"ל, ביחד עם צוות העובדים המקצועי והמסור של המשרד, התרומה למעמדה של מדינת ישראל בעולם תהיה דרמטית".

לוי הוא בוגר מדעי ההתנהגות, ניהול עסקים וכלכלה מאונ' בן – גוריון, ובעל תואר MBA מהמוסד האקדמי פרס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר