מושל פלורידה דסנטיס: "יהודה ושומרון אינם שטח כבוש"

אחד המועמדים המובילים לזכות בראשות המפלגה הרפובליקנית בארה"ב התקבל בתשואות בוועידת הקואליצה היהודית הרפובליקנית (RJC) שנערכת בלאס וגאס והבהיר: "מדובר בשטח שנוי במחלוקת" • שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר ניקי היילי, רמזה שתשקול לרוץ לראשות המפלגה - אף שבעבר הצהירה שלא תתמודד נגד טראמפ

מושל פלורידה רון דסנטיס , צילום: אי.פי.אי

מושל פלורידה רון דסנטיס קרא הלילה (בין שבת לראשון) לממשל האמריקני להתחיל לערוך אירועים פומביים ביהודה ושומרון. "לא אכפת לי מה מחלקת המדינה אומרת", הבהיר דסנטיס, שדיבר בוועידת הקואליצה היהודית הרפובליקנית (RJC) שנערכת בלאס וגאס, "לא מדובר בשטח כבוש אלא בשטח שנוי במחלוקת". 

דסנטיס, שנחשב לאחד המועמדים המובילים לזכות במינוי הרפובליקני לנשיאות ב־2024, התקבל בתשואות רמות במיוחד בוועידה. גם הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות בהווה טראמפ, שדיבר לפניו, התקבל בתשואות. טראמפ נחשב לפייבוריט הברור להוביל את המפלגה בבחירות הבאות, אך תוצאות בחירות האמצע, שבהן ניגפו רבים מהמועמדים שבהם תמך, חיבלו בסיכוייו ושיפרו את אלה של דסנטיס, אשר ניצב במקום השני בסקרים. 

טראמפ. בחירות האמצע הורידו ממעמדו, צילום: רויטרס
מושל פלורידה רון דסנטיס נואם אמש. "לא אכפת לי מה מחלקת המדינה אומרת", צילום: אי.פי.אי
ניקי היילי נואמת אתמול בלאס וגאס. שוקלת את צעדיה,
רון דסנטיס בוועידה אמש בלאס וגאס. מקום שני בסקרים,

בתור קתולי אדוק, סיפר דסנטיס לבאי הוועידה כיצד ביקש שיביאו לו מים מהכנרת על מנת להטביל את ילדיו, וציין כי פעל רבות להידוק האבטחה בבתי ספר יהודיים בפלורידה ולקידום נושא זיכרון השואה. עוד ציין כי הוא המועמד הרפובליקני שזכה להכי הרבה קולות מיהודים בהיסטוריה של פלורידה, זאת לאחר שניצח בבחירות לתפקיד המושל שנערכו בתחילת החודש בפער של כמעט 20% את המועמד הדמוקרטי צ'רלי כריסט. 

מועמדת פוטנציאלית נוספת לנשיאות, שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר ניקי היילי, דיברה גם היא בוועידה והתקבלה בתשואות. "אם ביידן ייכנס לעסקת גרעין חדשה עם איראן, הנשיאה הבאה תקרע אותה ביומה הראשון בתפקיד", חזרה על שורה שבה השתמשה כבר בעבר, וזכתה למחיאות כפיים. 

בתים ביהודה ושומרון, צילום: מירי צחי
הפגנות דמוקרטיים בפלורידה (ארכיון). "גל תיעוב עצמי שוטף את אמריקה", צילום: אי.אף.פי

עוד הוסיפה היילי כי "גל של תיעוב עצמי שוטף את אמריקה והוא גרוע יותר מכל מגפה. אנחנו חייבים להתחיל לאהוב שוב את אמריקה". היילי, שאמרה בעבר כי לא תתמודד נגד טראמפ, הבהירה בוועידה כי "עכשיו, לאחר שבחירות האמצע הסתיימו, אבחן את זה ברצינות ויהיה לי מה לומר בקרוב. ניצחתי בבחירות ובמרוצי פריימריז קשים, מעולם לא הפסדתי בבחירות ואני בהחלט לא עומדת להתחיל בכך עכשיו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר