עימות בין ישראל ואירופה: "בגלל עמדותיו של חבר פרלמנט בסוגיה הפלשתינית"

משרד החוץ הודיע לאיחוד האירופי על מניעת כניסתו ארצה של מאנו פינדה, שאמור היה להצטרף למשלחת של נשיאת הפרלמנט רוברטה מצולה, המבקרת בארץ • המשרד טען כי שמו לא הופיע ברשימת חברי המשלחת, אך מכתב שהגיע ל"ישראל היום" מגלה סיבה אחרת לחלוטין

בניין הפרלמנט האירופי בשטרסבורג שבצרפת

עימות בין ישראל ובין נשיאת הפרלמנט האירופי, רוברטה מצולה, לקראת ביקורה בארץ שהחל היום (ראשון): משרד החוץ הודיע היום לאיחוד האירופי כי לא יאשר את כניסתו לארץ של חבר הפרלמנט האירופי מאנו פינדה, שניסה להצטרף למשלחת מוצלה.

במכתב רשמי שהועבר מהמשרד אל האיחוד ושעותק ממנו הגיע לידי "ישראל היום", אומר משרד החוץ כי שמו של פינדה לא הופיע ברשימה המקורית של חברי המשלחת שהיו אמורים להגיע ארצה. עם זאת, נראה כי הנימוק המהותי הוא עמדותיו הביקורתיות מאוד של פינדה נגד ישראל בסוגיה הפלשתינית.

נשיאת הפרלמנט האירופי רוברטה מצולה וח"כ יוסי שיין, היום, צילום: אבי חיון, משרד החוץ

עוד בטרם הגעתה לישראל, מצולה הביעה צער על מניעת כניסתו של חבר הפרלמנט ואמרה כי תעלה את הנושא בפגישותיה בישראל. "כבוד לחברי הפרלמנט ולפרלמנט האירופי חיוני ליחסים טובים", כתבה מוצלה, שהגיעה היום לארץ, בחשבון הטוויטר שלה.

פינדה משמש כיושב ראש הוועדה של הפרלמנט האירופי לקשר עם הרשות הפלשתינית. באיחוד האירופי ובישראל מקווים כי ביקורה של נשיאת הפרלמנט, לראשונה מזה שמונה שנים, יוביל לשיפור ביחסים.

באיחוד האירופי דוחים את טענת ישראל כאילו ביקורו של פינדה לא תואם מראש, ואומרים כי בירושלים ידעו היטב על בואו. באיחוד גם מדגישים כי מדובר בביקור נפרד מזה של מוצלה וכי פינדה אמור לבקר רק ברשות הפלשתינית, שתואם במקרה לזמן כמעט מקביל לזה של ביקורה בארץ של נשיאת הפרלמנט.

ארגון אקום (Ekom), לפעולה ותקשורת במזרח התיכון מגבה לחלוטין את החלטת ישראל למנוע את כניסת פינדה. באקום גם תוקפים את נשיאת הפרלמנט האירופי, מוצלה, על הודעתה כי תדרוש הסברים מישראל.

״כאילו זה לא מביך מספיק שהפרלמנט האירופי כולל חבר כמו מנואל פינדה (המכונה מאנו אבו קרלוס), שאינו מתנצל על קשריו עם טרוריסטים ורוצחי ישראלים ויהודים, נשיאת הפרלמנט האירופי הודיעה כי היא תדרוש הסברים מממשלת ישראל על אי ההסכמה שלה שאדם כזה יוביל משלחת של הפרלמנט לישראל ולשטחים הפלשתיניים.

"פינדה הוא תועמלן ידוע של שנאת יהודים. הוא חבר בקואליציה הקומוניסטית הקיצונית שנהנת מימון איראני לקרן שלה בספרד, וכעת הוא חבר בקואליציה הממשלתית הלאומית. הוא תמיד התפאר בשיתוף הפעולה ההדוק שלו עם חמאס ועם ה-PFLP.

"רוברטה מטסולה, נשיאת הפרלמנט האירופי, אינה בעמדה לדרוש הסברים מממשלת ישראל על פינדה. במקום זאת, היא צריכה לדאוג להציע הסברים בעצמה. לדוגמה, הסבר מדוע הפרלמנט האירופי לא נקט כל פעולה כדי למנוע מפינדה לנצל את מעמדו לרעה כדי לשתף פעולה ללא עונש עם רוצחים בעלי שם. ומדוע הפרלמנט הזה מאפשר לתומך טרור כזה להוביל את ׳המשלחת שלו למען פלשתין׳. רובנו האירופים רואים כעלבון והשפלה בכך שהמוסדות שלנו מכורבלים על ידי אנשים קטנים כאלה ושהמנהיגים שנבחרו לייצג אותם אינם מסוגלים לפעול אפילו עם שמץ של מצפן מוסרי ולהפגין כבוד מינימלי ליהודי אירופה, מדינת ישראל ולכל אזרחי אירופה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר