מתקפה חסרת תקדים של מנכ"ל משרד החינוך היוצא על השרה שאשא ביטון: "העסק שם מטורלל"

יגאל סלוביק, שפוטר מתפקידו רק חצי שנה לאחר שמונה, סיפר למקורביו על תחושותיו הקשות בנוגע להתנהלות השרה במשבר הקורונה: "החלטות של הממשלה לא מיושמות" • עוד הוא טוען: פוטרתי כי התכוונתי להתפטר • גורמים בסביבת השרה: ״אין שופטים אדם בשעת צערו״

יגאל סלוביק בדיון בכנסת של ועדת החינוך (ארכיון), צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת

הטלטלה במשרד החינוך: מנכ"ל המשרד היוצא יגאל סלוביק התייחס הערב (ראשון), לאווירה במשרד תחת השרה יפעת שאשא ביטון, וביקר במילים חריפות את השרה בעקבות התנהלותה במהלך ההתמודדות עם נגיף הקורונה. כזכור, הערב נודע כי סלוביק יעזוב את תפקידו, ובעוד במשרד החינוך טוענים כי סלוביק פוטר, סלוביק טוען כי השרה ידעה שבכוונתו להתפטר ולכן הוא פוטר במעוד מועד.

"העסק מטורלל, לא מיישמים החלטות בנושא הקורונה", אמר סלוביק בשיחות עם מקורבים. עוד הוא סיפר כי הרקע לעזיבתו הם חילוקי דעות מקצועיים באופן שבו התנהל משרדו ורבים מהם בנוגע לניהול משבר הקורונה – כשהחיסונים בבתי הספר הם חלק מכך. בשיחות אמר סלוביק למקורבים לו: "צריך להירתם למדיניות הממשלה, אפשר לחלוק על המדיניות או האם צריך לחסן תלמידים בבתי הספר אבל בסוף יש החלטות ממשלה וצריך לממש אותן. במקום זה יש גמגום, העסק שם קצת מטורלל, דברים שהיו שם פשוט לא הגיוניים". עוד הוא אמר: "בסוף אני מנכ"ל משרד ממשלתי, כשמתקבלות החלטות ממשלה צריך לממש אותו ולא להיות פסיביים".

שאשא-ביטון: "לא בטוחה שהגבלות הן הפתרון הנכון, הנגיף פה לזמן ארוך". צילום: ערוץ הכנסת

סלוביק הוא תת-אלוף במילואים בצה"ל, בעבר היה קצין שריון ואף שימש כראש אגף לוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי של משרד ראש הממשלה. בעוד שהשרה יפעת שאשא ביטון התנגדה לחיסונים בבתי הספר וטענה כי הכנסתם לשם היא פשע, מנכ"ל משרד החינוך דווקא תמך בכך. בין היתר השמיע בפני מקורביו את הטענה: "ברציפות התפקודית של מערכת החינוך החיסונים הם חלק מהצורך בלשמר את הרציפות הזאת. אומרים שעושים אבל לא באמת עושים".

מקורבים לסלוביק טוענים כי תכנן את התפטרותו מהמשרד במשך שבועות, לדבריהם הוא אף נפגש עם השרה וסיפר לה על כך – וכתוצאה מכך זכה למכתב פיטורים עוד בטרם הגיש רשמית את התפטרותו. מי ששוחח עם המנכ"ל סלוביק בחודשים האחרונים שמע כי הוא אינו מרוצה מההתנהלות של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון וגם מכמה מאמירותיה בנוגע לחיסונים בבתי הספר.

יש לציין כי גורם בלשכת שרת החינוך טען כי הפיטורים אינם נוגעים באופן ישיר לקורונה אלא לנושא התפקוד והאמון בין השניים.

סלוביק מסיים את תפקידו פחות מחצי שנה לאחר שמונה לתפקיד, הפיטורים של סלוביק מתרחשים למעשה מידית שכן הוא ישהה בימי חופש. טרם ידוע מי יהיה מחליפו. מדובר בטלטלה נוספת במשרד החינוך שהחליף בשנים האחרונות לא מעט שרי חינוך ומנכ"לים. תקרית נוספת שהביכה את המנכ"ל יגאל סלוביק היא ההחלטה למנות את אבי גנון, שרץ לכנסת במפלגת "תקווה חדשה" יחד עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ולא נבחר, לתפקיד המשנה למנכ"ל משרד החינוך – משרת אמון.

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד מחויב לכל החלטות הממשלה וקבינט הקורונה. אנחנו מאחלים למר יגאל סלוביק הצלחה בהמשך דרכו".

גורמים בסביבת השרה אמרו ל"ישראל היום": "אין שופטים אדם בשעת צערו. אנחנו רק יכולים להצטער על הסגנון ולאחל למר סלוביק הצלחה בהמשך הדרך". הגורמים  הוסיפו כי "המשרד תחת השרה ימשיך להוביל את המאמצים המשותפים עם משרד הבריאות בכדי לשמור על שגרת הלימודים של תלמידי מדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר