"מישהו מנסה להחזיר ואותנו בכוח": המפונים מהצפון נגד מתווה החינוך של הממשלה

בחוזר שהופץ לרשויות נכתב כי במקרה של החזרת היישובים לפי החלטת הממשלה "לא יתבצע רישום בפועל ברשויות החינוך הקולטות ובתי הספר הקולטים והתלמידים יחזרו ללמוד בבית ספרם כבשגרה" • רק במידה והפינוי יימשך, ייגרעו הילדים ממצבת הרשות המפונה ויורשו להרשם ביישוב אליהם פונו • הורים רבים כבר הודיעו כי לא יעבירו את ילדיהם במהלך שנת הלימודים, ויחכו לסיומה, גם בשנת הלימודים הבאה

מפונים בטבריה. צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

הממשלה מצאה את הדרך להחזיר את התלמידים במקרה של החזרת היישובים המפונים לצפון: במקרה של החזרת היישובים לפי החלטת הממשלה,"לא יתבצע רישום בפועל ברשויות החינוך הקולטות ובתי הספר הקולטים והתלמידים יחזרו ללמוד בבית ספרם כבשגרה", כך נכתב בחוזר שהופץ לרשויות המקומיות.

כבר מספר שבועות שההורים ביישובים המפונים בצפון מנסים לרשום את ילדיהם למוסדות החינוך בהם הם לומדים, אך הרשויות המקומיות על פי החלטת משרד החינוך לא נתנו להם מכתבי גריעה ולא איפשרו את רישום התלמידים כפי שפורסם ב"ישראל היום" בסוף השבוע ומובהר כעת במכתב שהופץ ההורים נדרשים לרשום את התלמידים לבתי הספר המקוריים ברשויות מהן פונו.

נפילות בקריית שמונה, צילום: ללא

במקביל נדרשות הרשויות הקולטות לשריין מקום לתלמידים במקום בו הם מתגוררים. רק במידה והפינוי יימשך, ייגרעו הילדים ממצבת הרשות המפונה ויורשו להרשם ביישוב אליהם פונו. אלא שההורים חוששים, במידה ולא יוחלט על המשך הפינוי הם יחוייבו לחזור מייד לבתיהם או לעזוב את היישובים שבהם הם גרים אחרת לא יוכלו לרשום את הילדים במוסדות החינוך.

מחאת מפונים מהצפון (ארכיון), צילום: אייל מרגולין/ג'יני

הורים רבים כבר הודיעו כי לא יעבירו את ילדיהם במהלך שנת הלימודים, ויחכו לסיומה, גם בשנת הלימודים הבאה. הצפי להחזרת הצפון עוד רחוק. אחד ההורים שילדיו פונו ונרשם בבתי ספר חדשים אמר בראיון ל"ישראל היום" כי: "עוד שלושה חודשים מתחילה שנת לימודים, במצב הנוכחי, אם יוחלט על החזרה אנחנו נישאר מחוץ ליישוב כדי לבדוק את המצב הביטחוני בצפון. עכשיו מערערים אותנו שלא נוכל להירשם ולהישאר מחוץ ליישוב עד שנרגיש שהביטחון חזר. התחושה היא שמישהו מנסה להחזיר ואותנו בכוח ובלחיצת כפתור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר