תוספת ניקוד, זמן ובחינות מותאמות: זהו מתווה הבגרויות לתלמידי הצפון המפונים

משרד החינוך הודיע על הקלות לבגרויות הקיץ אצל תלמידי התיכונים שפונו מבתיהם • יואב קיש: "נקצה את כל המשאבים על מנת להקטין את הפגיעה" • בתוך כך אמר יו"ר ארגון המורים ש"שנת הלימודים הבאה לא תיפתח", במידה ולא ייחתם הסכם מול המורים

רן ארז נפסיק החל מהיום כל קשר ומגע עם משרד החינוך // קרדיט: ארגון המורים

משרד החינוך הודיע היום (חמישי) על עדכון מתווה בחינות הבגרות במועדי הקיץ, לתלמידי הצפון שפונו מבתיהם בעקבות המלחמה.

במסגרת המתווה לתלמידים יינתנו בחינות מותאמות, תוספת ניקוד בשיעור של 15 אחוזים לציון בכל אחת מהבחינות, תוספת של 15 אחוזים לזמן הבחינות והעלאת משקל הציון השנתי.

בגרויות (אילוסטרציה), צילום: יהושע יוסף

שר החינוך יואב קיש: "מקבל את המלצת הצוות המקצועי על עדכון מתווה הבגרויות של מפוני הצפון וזאת שלאור המצב הבטחוני עדיין התלמידים לא נמצאים במסגרות קבועות. מעבר לכך אנחנו נפעל לחזק את המאמץ הפדגוגי לצמצום הפערים וללימוד האפקטיבי. משרד החינוך יקצה את כל המשאבים הנדרשים על מנת להקטין את הפגיעה ככל שניתן".

"סמוטריץ' מפקיר את עתיד המדינה"

בתוך כך הודיע היום יו"ר ארגון המורים רן ארז, כי שנת הלימודים הבאה לא תפתח במידה ולא ייחתם הסכם מול משרד האוצר. "סומטריץ' מפקיר לא רק את המורים אלא גם התלמידים, ההורים ועתיד המדינה, חובתנו להיאבק בכל הכוח ובכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותנו נגד הרס מערכת החינוך".

יו"ר ארגון המורים רן ארז, צילום: גדעון מרוקביץ'

"עוד שביתות מהסוג הזה ולא נפתח את שנת הלימודים" אמר בהתייחסו לשביתת המורים שהייתה היום. "אנחנו נפסיק החל מהיום כל קשר ומגע עם משרד החינוך. לא יכול להיות ששר החינוך שביטל את הרפורמה של שאשא ביטון בא עם רפורמה חדשה, בלי לדבר עם המורים, בלי שום דבר ויוצר אנדרלמוסיה. בכלל לא דיברו איתנו – זה משרד החינוך שר החינוך לא מעניין אותו כלום. שר האוצר רק קובע. אנחנו רוצים שכל דבר במערכת החינוך יהיה בהידברות, בשותפות, בחזית רחבה ובהסכמות. זה לא מאבק על כסף, זה מאבק על עתיד החינוך במדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר