"פגיעה בטוהר הבחינות": מאות חשודים שרימו בפסיכומטרי

המרכז הארצי לבחינות והערכה חוקר חשד לרמייה של כמאתיים נבחנים במועד האחרון • הציונים של החשודים הוקפאו עד לבירור הפרטים • החשדות עלו בזמן הבחינה והתחזקו בעקבות בדיקה ממוחשבת

הפיצה את הבחינה הפסיכומטרית (להמחשה) , צילום: Gettyimages

בעקבות רמייה בבחינות הפסיכומטריות בערבית במועד אביב האחרון (אפריל) - המרכז הארצי לבחינות ולהערכה הודיע על הקפאת הציונים של כ-200 נבחנים. המרכז הארצי לבחינות ולהערכה הודיעו על פגיעה אפשרית בטוהר הבחינה. המידע נבדק בזמן הבחינה, ומספר נבחנים שנתפסו בשעת מעשה הורחקו באופן מידי מחדר הבחינה ובחינתם נפסלה.

לאחר מכן, המבחנים נבדקו הן בבדיקות שגרתיות המתבצעות לאחר כל מועד בחינה והן בבדיקות מיוחדות על סמך המידע שהתקבל. מערך האבטחה של המרכז השתמש באלגוריתמים ממוחשבים לאיתור דפוסי תגובה חריגים ואיתר מאות בחינות חשודות. לאחר בדיקה פרטנית של כל מקרה ומקרה, הם החליטו להקפיא את ציוניהם של כ-200 נבחנים עד לסיום הבירור בעניינם.

בעקבות הגילוי, המרכז הארצי מגבש נהלים חדשים שיאפשרו לו להחמיר את הסנקציות נגד נבחנים שנתפסו פוגעים בטוהר הבחינה או סייעו לרמייה בבחינה. בין השאר, מאל"ו שוקל למנוע מנבחנים שהעתיקו להיבחן שוב במשך שנה, ויפעל משמעתית ומשפטית נגד משגיחים שייתפסו מסייעים בהעתקה. כמו כן, בכוונת מאל"ו להגיש תביעות נזיקין אזרחיות נגד כל מי שייתפס מפיץ את הבחינה שלא כדין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר