ועידת "אחרית הימים" פרסמה כללים ליהודים ליום שבו "תשוחרר פלשתין"

יהודים יוצאו להורג, שוחרי שלום יוכלו כנראה לעזוב והמומחים הטכנולוגיים ייאלצו להישאר לתקופה מסוימת • "היעלמות ישראל תהיה אירוע היסטורי שיתרחש בתוך שנים בודדות"

מחבלי הזרוע הצבאית של חמאס (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

מה יעשו הפלשתינים עם היהודים בארץ לאחר ש"פלשתין תשוחרר", וישראל תושמד? חמאס־עזה, כך מתברר, לוקח אפשרות זו במלוא הרצינות. ועידת "הבטחת אחרית הימים" (מוסד שקם בעזה עוד ב־2014) דן בשבוע שעבר בניהולה העתידי של פלשתין לאחר "שחרורה" מידי ישראל שעתידה להיעלם.

הוועידה, שהתקיימה בחסות מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר ובהשתתפות בכירי התנועה ובכירים מפלגים נוספים, המליצה בין השאר לגבש כללים להתנהלות עם היהודים שיהיו בארץ ובכלל זה להבדיל בין היהודים שיש להורגם, לבין אלו שיש להתיר להם לעזוב או להיקלט במדינה החדשה. הוועידה גם קראה למנוע בריחת מוחות ו"לשמור על היהודים המלומדים והמומחים בתחומי הבריאות, ההנדסה, הטכנולוגיה, התעשייה האזרחית והצבאית למשך זמן ולא לתת להם לעזוב" וכן לבצע רישום של הסוכנים ומגייסיהם בפלשתין.

הודעת הסיכום המפורטת של הוועידה כוללת 20 סעיפים, שעוסקים כולם בגורל המדינה היהודית שתיעלם לאחר ניצחון הפלשתינים. נוסח ההודעה נחשף אתמול על ידי ממר"י (המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון) שאף תרגם אותה.

על פי התוכנית, "מייד עם השחרור יפרסמו כוחות השחרור מסמך עצמאות פלשתיני... שידגיש את הזהות הלאומית הפלשתינית ואת העומק הערבי, האסלאמי, האזורי והבינלאומי שלה... יהיה זה מסמך היסטורי במובן המשפטי וההומניטרי, שיהווה המשך ישיר של חוזה עומאר בן אל־ח'טאב ושל הודעתו של צלאח א־דין כאשר שחרר את מסגד אל־אקצא".

על פי המסורת המוסלמית נחשב חוזה עומאר לחוזה הכניעה של ירושלים הביזנטית לכובשים המוסלמים, בשנת 638 לערך. החוזה הסדיר את היחסים בין השלטון המוסלמי לתושבים הלא־מוסלמים, שקיבלו מעמד של בני חסות.

<<לחצו כאן לכתבה באנגלית>>

הוועידה בחסות מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, צילום: // צילום: איי.אף.פי

"כוחות השחרור", נאמר עוד בהחלטות, גם "יכריזו על סדרת חוקי מעבר שהוכנו מראש, החל מחוק האדמות והנדל"ן שיעניק להם שליטה על כל אדמות המדינה ונכסיה, עבור דרך חוק השירות הציבורי, ממשלת המעבר, צבא פלשתין, חוקי המשפט והביטחון, חוק השיבה, וכלה בחוקי תלונות הציבור, מבקר המדינה והמשפט המוניציפלי".

ועידת "הבטחת אחרית הימים" בחסות חמאס החליטה עוד להכין את ההכרזה הפלשתינית על החלטת הריבונות הפלשתינית על אזור אדמות 48' וכן לפרסם הודעה לאו"ם שלפיה "פלשתין היא המדינה שיורשת את מדינת הכיבוש, וכי היא נהנית מכל הזכויות שמהן נהנתה מדינת הכיבוש".

"יש להבחין בין לוחם, יהודי ושוחר שלום המסגיר עצמו"

בסעיפים הנוגעים לגורל היהודים שחיים בארץ נכתב כי: "ביחס שצריך להפגין כלפי היהודים המתנחלים באדמת פלשתין, יש להבחין בין לוחם שצריך להורגו, לבין (יהודי) שבורח שניתן להניח לו או להעמידו לדין על פשעיו, לבין שוחר שלום המסגיר עצמו וניתן לקולטו, או לתת לו שהות לעזוב. זו סוגיה הדורשת התעמקות וגילוי רוח הומנית שבה התאפיין האסלאם תמיד".

באשר לפליטים הפלשתינים נקבע כי "יש לפעול בהדרגה לשיבת הפליטים בתיאום מוקדם עם המדינות המארחות אותם ולפתוח מרכזי קליטה זמניים קרוב לגבול עימן".

סעיפים מיוחדים מוקדשים כאמור גם לגורלם של "הסוכנים" שהפעילה ישראל. "מייד עם התמוטטות ישראל", קובע המסמך, "על מנגנוני הביטחון של שלטון המעבר לשים את ידיהם על הנתונים על אודות סוכני הכיבוש בפלשתין, באזור ובעולם, לאתר את שמות המגייסים היהודים והלא־יהודים, המקומיים והבינלאומיים. הדבר נחשב לאוצר בלום של ידע שאסור שיאבד ואנו נוכל באמצעותו לטהר את פלשתין מחלאות האדם הצבועים אשר הפיצו שחיתות על הארץ. מידע חשוב זה יאפשר לרדוף אחר הפושעים הנמלטים אשר טבחו בבני עמנו".

ויש גם תוכניות לאוכלוסייה האזרחית: "כאשר תפרוץ המערכה", נכתב בסיכום ההחלטות, "הלוחמים הפלשתינים יהיו טרודים מכדי לאבטח את משאבי פלשתין. הדבר מחייב גיוס אנשים נוספים, שאינם מעורבים בלחימה. הללו יגויסו לוועדות עממיות, שייקראו 'קבוצות השומרים'. הן יכללו גברים מעל גיל 40 ונשים.
משימתם העיקרית תהיה לאבטח את משאבי הארץ ולסקרם".

על פי תוכנית זו, "הם יאומנו לשם כך ואחר כך יחולקו לקבוצות עבודה. כל קבוצה תכיר את המוסדות והמשאבים שעליהם היא צריכה לשמור ותתעד אותם באפליקציה. ההכנות לכך יחלו מעכשיו, בעזה תחילה".

במהלך הוועידה הוקראו דברים מטעם סינוואר שאמר כי "מערכת השחרור והשיבה לפלשתין נעשית קרובה מאי־פעם. אנחנו כבר רואים בעינינו את השחרור ולכן אנו נערכים למה שיהיה אחריו". סינוואר הדגיש כי, "אנו נותנים חסות לוועידה הזאת, משום שהדבר עולה בקנה אחד עם הערכתנו שהשחרור קרוב".

חבר הלשכה המדינית של חמאס, מחמוד אל־זהאר, אמר ש"מערכת אחרית הימים" תהיה מודל מוגדל ומועצם של מערכת "חרב ירושלים" (מבצע "שומר החומות").

יו"ר ועידת אחרית הימים, דנעאן עביד, אף הוסיף כי "ברשותנו רישומים של מספר הדירות והמוסדות הישראליים, מוסדות החינוך ובתי הספר, תחנות הדלק, תחנות החשמל ורשת הביוב, ואין מנוס מהיערכות לניהולם. אנו סבורים שהשחרור יתבצע תוך שנים בודדות. היעלמות ישראל תהיה אירוע היסטורי חסר תקדים ברמה העולמית והאזורית".

<<לחצו כאן לכתבה באנגלית>>

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר